אטרקציות בלרנקה שיעשו לכם את החופשה

אטרקציות בלרנקה שיעשו לכם את החופשה

לרנקה היא אחד היעדים שמנסה לתת פייט לאנטליה ואיי יוון במשך שנים רבות, והוא עושה עבודה מעולה! מדובר בעיר הממוקמת על החוף הדרומי של קפריסין, המציעה חווית אירוח מושלמת עם שילוב של היסטוריה עשירה, תרבות מעניינת ואווירה רגועה, מה שהופך אותה ליעד אהוב על התייר הישראלי, שמזמין טיסות ללרנקה וגם דילים ללרנקה מדי שנה. תוכלו ליהנות כאן מחופים מדהימים עם מים תכולים צלולים, אתרים היסטוריים מרתקים, מסעדות מעולות ופעילויות ספורט ימי רבות. אז אם מתכננים לסגור חבילות נופש ללרנקה באתר גוליבר, הכנו לכם את המדריך המלא עבור אטרקציות בלרנקה שיסדרו לכם את החופשה!

אתרים היסטוריים בלרנקה

לרנקה מתגאה במספר אתרים היסטוריים מרהיבים, שבהחלט מצדיקים ביקור ומספקים הצצה לעבר העשיר שלה. אם הגעתם לחופשה בלרנקה מומלץ לבקר ב- Hala Sultan Tekke שהוא מקדש מוסלמי המאופיין בארכיטקטורה עוצרת נשימה, או בכנסיית סנט לזרוס – יצירת מופת ביזנטית, עם ציורי קיר ייחודיים ומשמעות דתית. כמו כן לא כדאי לפספס את מבצר לרנקה שמהווה עדות לחשיבותה האסטרטגית של העיר לאורך השנים, אגם המלח המשמש לבית של ציפורי פלמינגו נודדות, אמת המים של קאמרס שנבנתה במאה ה-18 ועוד…

אתרים היסטוריים בלרנקה

טיילת הדקלים (Phinikoudes)

טיילת פיניקודס היא טיילת פופולרית ותוססת הממוקמת בלב לרנקה, ומציעה חוויה ציורית על קו המים. השם שלה נגזר מהמילה היוונית הקפריסאית לעצי דקל, המשקפת את שורת הדקלים לאורך הטיילת. בצמוד לה תמצאו חוף חולי יפהפה בו אפשר להשתזף וליהנות מהמים הכחולים, וישנם גם שפע של מסעדות ובתי קפה, בהם אפשר ליהנות מארוחה מושלמת עם נוף לים הכוללת מטעמים מעולים מהמטבח הקפריסאי. לעיתים קרובות מתקיימים כאן אירועי תרבות, פסטיבלים והופעות, ומשפחות עם ילדים יכולות לנצל את גני השעשועים והפארקים הרבים שלאורכה.

טיילת הדקלים לרנקה

פארק הגמלים Mazotos

פארק הגמלים מזוטוס הוא אטרקציה פופולרית למשפחות הממוקמת בכפר מזוטוס ליד לרנקה, המעניקה חוויה ייחודית ומהנה למבקרים המעוניינים באינטראקציה עם החיות המתוקות שמכונות גם "ספינת המדבר". עלו על הגמלים לטיולים רגועים מסביב למסלולים הייעודיים של הפארק, ובקרו בפינת הליטוף בה אפשר לפגוש עיזים, ארנבות ועוד… בנוסף יש כאן מגרשי משחקים עם נדנדות ומגלשות, קפיטריה, אזורי פיקניק, וחנות מתנות בה  מומלץ לרכוש מזכרות, אומנות מקומית ופריטים הקשורים לגמלים.

פארק הגמלים Mazotos

Zenobia Wreck

זהו אחד מאתרי הצלילה המפורסמים והמסקרנים ביותר בקפריסין, כשלמעשה מדובר בספינה שוודית שטבעה מול חופי לרנקה בשנת 1980, והפכה לאטרקציה המושכת צוללנים מרחבי העולם. הספינה נשאה מטען של משאיות, כאשר נתקלה בבעיות מכניות ולבסוף התהפכה וטבעה. היום היא מונחת על צידה על קרקעית הים. האזור בו הספינה נמצאת  נחשב גן עדן לצוללנים ברמות מיומנות שונות, בשל מאפייניו הייחודיים והחיים הימיים שהוא מושך אליו כמו ברקודות, תמנונים וצלופחים, בעקבות הפיכתה של הספינה לשונית מלאכותית במרוצת השנים.

Zenobia Wreck

אגם המלח לרנקה (Larnaca Salt Lake)

אגם המלח של לרנקה הוא תופעת טבע מדהימה ליד מרכז העיר. האגם הרדוד והמלוח לא רק בולט מבחינה ויזואלית, אלא גם בעל משמעות היסטורית ואקולוגית. במהלך חודשי החורף הוא מתמלא במים ומושך אליו מגוון מיני ציפורים, כולל ציפורי פלמינגו ורודות ואלגנטיות, אשר הופכות את האגם לתמונה ציורית בלתי נשכחת. מליחות האגם נובעת מקצב האידוי הגבוה, שמותיר אחריו מרבצי מלח מרוכזים, אשר היו בעבר מקור להפקת מלח, ותרמו לכלכלה המקומית. כיום המרבצים ושטחי הבוץ יוצרים בית גידול למיני ציפורים, מה שהופך אותו ליעד פופולרי עבור צופי ציפורים וחובבי טבע. *טיפ מאיתנו – אם כבר הגעתם לכאן, מומלץ לבקר ב-Hala Sultan Tekke – מקדש ומסגד מוסלמי על שפת האגם, שנחשב לאחד האתרים הקדושים ביותר בעולם האיסלמי.

אגם המלח לרנקה

נמל הדייגים

נמל הדייגים של לרנקה הוא אזור תוסס וציורי, המשמש כמרכז לפעילויות דיג, והצצה לתרבות הימית של העיר. תמצאו פה המוני דייגים שמעלים בחכה שלהם סחורה מקומית, וגם מסעדות רבות המגישות מנות מעולות של פירות ים אשר נחשבים לטריים ביותר בלרנקה, כשלעיתים קרובות נתפסים ומוגשים לסועדים עוד באותו היום. חלק ממפעילי הסירות מציעים טיולי דיג קצרים או סיורי סירה היוצאים מהנמל, ומאפשרים דרך נעימה לחוות את הים ולראות את לרנקה מנקודת מבט אחרת.

נמל הדייגים

רחבת האמנים

רחבת האמנים בלרנקה היא מרכז יצירתי ותרבותי, בו אמנים, אומנים ומבקרים מתכנסים כדי לחגוג את היצירתיות והתרבות המקומית. תמצאו כאן אוסף של סדנאות אמנות, כשאמנים רבים פותחים את הסטודיו שלהם לקהל, ומאפשרים למבקרים להתבונן בתהליך היצירתי. בנוסף לציירים ולפסלים, הכיכר מארחת לעתים קרובות אומנים המתמחים במלאכת יד כגון קדרות, ייצור תכשיטים ואומנות מסורתית אחרת. אם אתם מעוניינים לרכוש אמנות מקומית או אומנות ייחודית בעבודת יד, זהו המקום עבורכם!    

רחבת האמנים

לסיכום – באתר גוליבר אפשר למצוא טיסות זולות ללרנקה, כשחלקן אפילו טיסות ללרנקה מחיפה, וגם חבילות ללרנקה במחירים בלעדיים ובהנחות ייחודיות להזמנה מיידית אונליין!