אנטליה שלא הכרתם – 5 אטרקציות שכדאי לראות

אנטליה

כשחושבים על חופשה באנטליה, הדבר הראשון שעולה לראש הוא טיול משפחות לאנטליה עם קלאבים מפוארים בסגנון הכל כלול ופארקי מים ענקיים. אבל לא הרבה יודעים שבעצם מדובר בעיר עם היסטוריה עשירה ואתרי עתיקות רבים. היא נוסדה כעיר נמל ימי במאה ה-2 לפני הספירה, ונקראה "אטילה" ע"י הרומאים ששלטו על האזור במשך תקופות שונות, עד שלבסוף גורשו על ידי הכוחות הלאומיים של טורקיה.

יחד עם הרקע ההיסטורי, לאנטליה יש גם מורשת תרבותית חזקה מעורבת עם הרומאים, היוונים וכל שאר השושלות והאימפריות הקודמות ששררו באזור שלה. אם אתם מתכננים לסגור טיסות לאנטליה או דילים לאנטליה, הכנו לכם מדריך שווה לעיר, ככה שבין בופה בוקר לפיצה בבריכה, יהיו לכם עוד הרבה מקומות שווים לבקר בהם 😊

אנטליה

חופים באנטליה – מה החופים המובילים?

מלבד בתי מלון מעולים וארוחות מסביב לשעון, חופשה באנטליה ידועה גם במגוון חופים תכולים ומרהיבים, המשתרעים על פני כל המחוז – מקאש בצפון ועד אלניה בדרום. בתקופת הקיץ החופים עמוסים מבקרים ותיירים, כך שאם אתם מעוניינים בחוויה שקטה יותר, יוני וספטמבר הם אפשרויות טובות יותר. החופים הפופולריים ביותר הם Tekirova, Konyaaltı, Kleopatra, Beldibi, Side ו- Lara.

חוף Konyaalt

אחד מהחופים המפורסמים ביותר של אנטליה, והאפשרות הנוחה ביותר אם אתם שוהים במרכז העיר. הוא מתפרש על פני 8 קילומטרים לאורך הקצה הדרום מערבי של העיר, ואמנם כולל יותר חלוקי נחל מאשר חול, אבל זה לא פוגע בפופולריות שלו עם רקע מהמם של הרי הטאורוס. על החוף עצמו ישנם מבחר בתי קפה, שפע של כסאות נוח ושמשיות להשכרה, מקלחונים וספורט ימי, בעוד מאחוריו ישנה טיילת ארוכה עם אזורי מתקני שעשועים.

חוף Lara

במרחק נסיעה קצר ממרכז העיר, נמצא חוף לארה באורך כולל של 12 קילומטרים חול זהוב. על פני הרצועה נמצאים לא מעט בתי מלון פופולריים, כך שישנם אזורים פרטיים השייכים להם, אבל רוב האזור חופשי ונגיש לחלוטים לציבור. יש לא מעט בתי קפה ומסעדות גם על החוף וגם במרחק הליכה קצר ממנו, וישנם שירותי השכרת מיטות שיזוף ושמשיות, חדרי רחצה וחדרי הלבשה. אם אתם בעניין של ספורט ימי תוכלו להתנסות בגלישת סטנד אפ, גלישה במצנחי רחיפה, שייט בסירות וסקי סילון ועוד..

Konyaalt

סיור באתרי עתיקות בעיר – מאיזה תקופות?

נופש באנטליה הוא גן עדן לחובבי העתיקות. היא ידועה כאחד ממקומות התיירות הימיים החשובים ביותר עם מגוון אתרים ארכיאולוגיים עתיקים.

Perge Archaeological Site– אתר ארכיאולוגי זה ראשיתו מתקופת האימפריה החתית, והוא אחד מהיישובים החשובים ביותר באזור פמפיליה העתיק. העיר היא דוגמה לתכנון עירוני מיוחד בתקופת האימפריה הרומית, ובולטת בארכיטקטורה ובעבודותיהם של פסליה המפורסמים. האתר הארכיאולוגי פרג', עם התיאטרון העתיק השמור שלו, בעל קיבולת של 15,000 איש, וישנו גם האצטדיון שיכול להכיל 12,000 איש, ועוד לא מעט חורבות מפוארות.

Side Archaeological Site – העיר העתיקה של סייד, הבנויה על חצי אי באזור הפמפיליה העתיק, מהווה את ביתו של אחד הנמלים החשובים באזור. העיר, שפתחה את שעריה בפני אלכסנדר מוקדון במשלחתו לאנטוליה, הפכה למרכז מטבעות משמעותי בתקופה שלאחר מכן, ונחשבת כמרכז חינוכי ותרבותי, עם שער גדול, רחובות מונומנטליים, תיאטרון ומקדשים.

Xanthos Archaeological Site – העיר העתיקה של קסנתוס, ביתם של חורבות חיוניות רבות המשקפות את המקוריות של הציוויליזציה הליקית, נמצאת ברשימת המורשת התרבותית העולמית של אונסק"ו. הכתובת על גוף המאוזוליאום מהמאה ה-5 לפני הספירה הממוקמת באגורה של העיר, היא היצירה הארוכה ביותר שנכתבה בשפה הליקית שנמצאה אי פעם. קסנתוס, המתוארת גם ביצירותיו של המשורר המפורסם הומרוס כאחת הערים ששלחו חיילים למלחמת טרויה, מעניקה חווית מסע בזמן ייחודית לכל מי שמבקר בה.

Kaleici

אנטליה העתיקה Kaleici

לפני שאנטליה הפכה לעיירת הקיץ המובילה בטורקיה, היא הייתה העיר העתיקה בשם "אטילה". היא נוסדה במהלך התקופה ההלניסטית, ומהווה אתר חשוב מאוד במדינה שבה אירופה ואסיה נפגשות, ומזכירות את העבר הארוך. אחד מסימני ההיכר שלה הוא מגדל השעון שנבנה בתקופת שלטונו של הסולטן העות'מאני עבדול חמיד השני. כדאי לבקר במסגד Mehmet Paşa Cami היפהפה, שהוא מסגד עות'מאני הנבנה במאה ה-18, וגם בחורבותיו של קסיק מינאר קאמי (מסגד המינרט השבור) – מקדש רומי לשעבר שנבנה במאה השנייה שהפך מאוחר יותר לכנסייה ביזנטית ולאחר מכן, במאה ה-13, למסגד.

משם, המשיכו מטה אל הנמל העתיק, שנבנה על ידי הוונציאנים שכבשו את אנטליה במאה ה-15, ומהווה היום בית ליאכטות וסירות סיור, בתי קפה וברים המתאים לטיול זוגות באנטליה. בנוסף כדאי ללכת לאיבוד ברחובות הצרים מרוצפים אבנים, ולהתפעל מהבתים מהתקופה העות'מאנית, שרבים מהם שוחזרו והפכו למלונות קטנים.

אנטליה

שער אדריאנוס

שער אדריאנוס הוא אחד מהאתרים העתיקים והחשובים של אנטליה, ולמעשה שער הכניסה היחיד שנותר על החומות המקיפות את העיר והנמל. הוא בנוי משתי חזיתות, שלוש קשתות וישנם מגדלים הניצבים משני הצדדים. התקרות מעוטרות בתבליטים של פרחים ופירות שגדלו באזור, ומלבד העמודים, הוא עשוי כולו משיש לבן. הכניסה לכאן היא חינמית לחלוטין.

מוזיאון אנטליה

מוזיאון הארכיאולוגיה של אנטליה, נחשב לאחד המוזיאונים המובילים של טורקיה וגם בעולם! אחת מהסיבות למעמדו, היא העושר של העיר אנטליה ומיקומה, שהוא אחד המקומות הראשונים בהם נראים עדויות לציוויליזציות הרומיות והביזנטיות.

כאן תתרשמו מאוסף תולדות הטבע והפרהיסטוריה, אוסף חפירות הצלה אזוריות, חפצי קרמיקה וחפצי טרקוטה המשקפים את מסורת החרס של התקופה הקלאסית והתקופה הרומית, דמויות מיתולוגיות, תכשיטים, מטבעות, פסיפסים ועוד.. מלבד אולמות התצוגה המקורה והגלריות הפתוחות במוזיאון ישנו אגף לילדים, אולם תצוגה לאמנות מודרנית, אולם כנסים וקפיטריה.

המוזיאון נבחר כ"מוזיאון השנה" בשנת 1988 על ידי המועצה האירופית וקיבל את "פרס המצוינות" בשנת 2016 בזכות חפציו.


לסיכום –  באתר גוליבר מחכים לכם מגוון חבילות נופש לאנטליה וגם טיול מאורגן לאנטליה, להזמנה מיידית אונליין במחירים שווים במיוחד.

לדילים שווים במיוחד באנטליה – לחצו כאן >