אתרי החובה בעיר טביליסי לטיול עם המשפחה

גיאורגיה טבליסי

טביליסי היא עיר הבירה של גאורגיה, המשלבת בין עבר להווה ומציעה היסטוריה עשירה, אוכל מעולה ומגוון אטרקציות עבור טיול משפחות לטביליסי וגם טיול זוגות לטביליסי. מאז הקמתה, לעיר היה גורל לא פשוט אשר צלל מתור הזהב לחורבן מוחלט, אבל חזר מעלה במהרה במהלך ההיסטוריה הארוכה שלה. על פי האגדה, העיר טביליסי נוסדה לראשונה באמצע המאה ה-5 על ידי המלך וכטנג גורגסלי, שנתקל במעיינות חמים רבים בעת ציד באזור וכל כך התרשם מהם, עד שקבע כי כאן תוקם עיר חדשה. כך קיבלה העיר את שמה, טביליסי, שפירושו בגיאורגית – "מקום חם". בשל מיקומה האסטרטגי בצירי מסחר מרכזיים, היא החלה במהירות לצמוח ולשגשג, אך עושרה הגדל משך תשומת לב, כשבמהלך השנים נכבשה ע"י רבים כמו הפרסים, הטורקים העות'מאנים, היוונים ביזנטיים והרוסים, אשר באו כאויבים אך נשארו כידידים, עד לשחרורה הסופי ב-1991. באתר גוליבר מחכות לא מעט חבילות נופש לטביליסי, כך שאם אתם מתכננים לסגור אחת כזו, קבלו מאיתנו את המדריך האולטימטיבי לביקור עם הילדים.

גיאוגריה - טבליסי

מדוע טביליסי מתאימה לטיול עם המשפחה?

העיר טביליסי היא יעד תיירותי שמתהדר בארכיטקטורה יפה, נופים מדהימים ופעילויות רבות לכל המשפחה. נופש בטביליסי מציע כל כך הרבה מה לראות ולעשות, והאקלים אידיאלי לאורך כל השנה, עם חורפים מתונים וקיץ חמים, מה שהופך אותה למקום מושלם עבור חופשה שווה עם הקטנטנים.

מטאחי פלאטו – תצפית פנורמית על העיר – גשר השלום והפסל “אמא גיאורגיה"

הפסל של "אמא גיאורגיה"  – Kartlis Deda

פסל זה נחשב סמל לאופי הלאומי הגיאורגי, וממוקם ליד מבצר נריקלה. דמותה של אשת אלומיניום בגובה 20 מטר, הלבושה בבגדים לאומיים גאורגים, מחזיקה ביד אחת כוס יין לאורחים וחרב לאויבים ביד השנייה אשר מסמלים את ההיסטוריה של העיר, עם קרבות אינסופיים אך מצד שני להעניק הרגשה טובה לאורחים. למרגלות הפסל ישנה תצפית על טביליסי העתיקה, הגן הבוטני וכל האזור, ואל הפסל ניתן להגיע ברגל או ברכבל שנמצא ב"רייק פארק".

Mother of georgia

The Bridge of Peace גשר השלום

גשר השלום שנבנה לאחרונה, הוא בהחלט אטרקציה שאסור לפספס עם הילדים. מדובר בגשר זכוכית ופלדה להולכי רגל המעוצב בצורת קשת, ויושב מעל נהר "קורה". הוא נפתח רשמית במאי 2010, והובא מאיטליה בלא פחות מ-200 רכיבים. אורכו של הגשר 156 מטר ויש בו יותר מ-10,000 נורות לד מובנות, המופעלות 90 דקות לפני השקיעה מדי יום. האורות הפועמים מעבירים את המסר המשדר בקוד מורס את היסודות הכימיים מהטבלה המחזורית של מנדלייב, אשר מרכיבים את גוף האדם. הרעיון של המעצב האיטלקי מישל דה לוצ'י היה "המנון החיים והיצירה בין אנשים ואומות". בשנת 2012 זכה לתואר של אחד מ-13 הגשרים הכי יוצאי דופן בעולם. טיפ מאיתנו – בקרו בזמן שקיעה לחוויה יוצאת דופן.

The Bridge of Peace

מטאחי פלאטו

מטאחי פלאטו היא תצפית פנורמית מרהיבה על כל העיר, כשמצד אחד אפשר לראות את העיר העתיקה ומצד שני כיפה היסטורית בצבע כחול. התצפית נמצאת ממש בסמוך לגשר השלום.

מרחצאות חמים – שלווה בלב הכרך הסואן – שכונת אבאנותובני

אבנוטובאני הוא מחוז המרחצאות העתיק ביותר של טביליסי, הממוקם על הגדה הימנית של המטקווארי. השם קשור למרחצאות הבנויים על המים המינרליים החמים באופן טבעי, הידועים עוד מימי הקמתה של טביליסי הישנה. לפי רישומים היסטוריים, במאה ה-13 היו 65 מרחצאות מים מינרליים, והם שימשו לא רק למטרות ריפוי, אלא גם לבילוי יומי בו האזרחים שחו, נחו ואפילו ערכו סעודות. אנחנו ממליצים להגיע לכאן עם הילדים ולשוטט רגלית באזור הכולל כנסיות שונות, וכמובן מחזה מרהיב של הכיפות הלבנות מעל פני השטח של המרחצאות התת-קרקעיים והתרמיים, וחזיתות של אריחים כחולים מקושטים.

ביקור בעיר העתיקה

העיר העתיקה של טביליסי היא כמו מבוך המאגד בתוכו רחובות צרים וקסומים, עם מרפסות עץ של בתים ישנים אשר נראים כאילו הזמן עצר בהם מלכת. למקרות שחלקים מהאזור שופצו באופן מקיף, עדיין נשמר כאן הקסם אשר אופף מכל עבר. הארכיטקטורה מושפעת מסגנון אירופאי, רוסי וארט נובו, ואנחנו ממליצים לאחר ביקור במרחצאות אבאנותובני, להגיע לכיכר מידאני עם מסעדות ובתי קפה הרבים שבה.

העיר העתיקה - טבליסי

כיכר החירות – טוויסולפלביס מודאני

כיכר החירות בטביליסי שימשה מקום מרכזי לאירועים רבים שהתרחשו במדינה במהלך 200 השנים האחרונות. כיום היא סמל לאחדות, שוויון ועצמאות של תושבי העיר, ומתפרשת על פני שכונות היסטוריות ומודרניות. במרכז הכיכר ניצבת אנדרטה של ​​סנט ג'ורג', וסביבה מלונות, חנויות, בנקים ומרכז הקניות הגדול – גלריה טביליסי. מכאן ניתן להגיע בקלות לרובעים הישנים של טביליסי, ואם כבר הגעתם לכאן עם הילדים, בקרו במוזיאון להיסטוריה לאומית.

כיכר החירות

שדרות רוסטבלי לשופינג

שדרות רוסטבלי הן מקום מושלם לערוך סיבוב קניות גם לכם וגם לילדים. כאן נמצא מרכז הקניות "גלריה טביליסי" עם חנויות מותגים רבות, וגם בגדים ואקססוריז ממעצבים גרוזיניים מקומיים. אם תצעדו לכיוון כיכר הרפובליקה, תמצאו את כל הרשתות האהובות והמוכרות עבור בגדי ילדים וצעצועים, בשמים וקוסמטיקה, מתנות ומזכרות. אם התעייפתם בין תא מדידה אחד לשני, תוכלו לשבת בבתי הקפה והמסעדות הרבים הנמצאים באזור.

מסעדות בטביליסי שגם ילדים אוהבים

המטבח הגיאורגי נחשב לאחד הטובים בעולם, עם מנות שמוכרות לחיך הישראלי כמו חצ'פורי מושחת וחינקלי מנחם. אם אתם מגיעים לחופשה בטביליסי עם הילדים, תשמחו לדעת שיש לא מעט מסעדות מעולות לביקור איתם כמו מסעדת Ezo שמציעה תפריט אותנטי מקומי עם אזור משחקים לילדים, או מסעדת Filini המגישה תפריט איטלקי איכותי בה הילדים יכולים להכין את הפיצה בעצמם!

מסעדות בטביליסי

לסיכום –  באתר גוליבר מחכים לכם מגוון דילים לטביליסי, טיסות לטביליסי ואפילו טיול מאורגן לטביליסי לחופשות אביב ופסח, להזמנה מיידית אונליין.

להזמנת דילים שווים במיוחד לטבליסי לחצו כאן >