10 המלצות לחופשה מפנקת באמסטרדם, מהמומחים של גוליבר!

אמסטרדם היא אחד היעדים הפופולריים והאהובים ביותר באירופה. זוהי עיר שאף פעם לא ישנה, עם הרבה דברים לעשות גם למבוגרים וגם לילדים. לבירה ההולנדית יש היסטוריה ותרבות עשירה, ורשימה הולכת וגדלה של אטרקציות שהופכות אותה לאחת הערים המתוירות ביותר בעולם.

התעלות המפורסמות של העיר והפארקים מלאי הפרחים, מספקים רקע שליו לטיולים מרגיעים או לרכיבה על אופניים. הברים, המסעדות וחיי הלילה התוססים מהנים באותה מידה עבור אלה שרוצים לבלות לאורך כל הלילה. אז לפני שאתם סוגרים איזה דיל לאמסטרדם, דאגנו לרכז לכם את ההמלצות הכי שוות באמסטרדם לטיול מהסרטים.

3 טיפים לטיול מושלם באמסטרדם

הזמינו את המלון מראש: זה לא סוד שאמסטרדם היא אחד מהיעדים המבוקשים ביותר, כך שאם אתם מתכננים לבקר בתקופה עמוסה – כגון סופי שבוע או חגים – עדיף להזמין את המלון שלכם מראש, על ידי רכישת דילים לאמסטרדם, או טיסות לאמסטרדם ומלון בנפרד.

אם אתם בעניין של שווקי חג המולד בקרו בחודשי נובמבר-דצמבר, כך תוכלו להינות מהעיר מקושטת ומנצנצת ומאווירה קסומה במיוחד לצד דוכנים רבים של יין חם, מאפים טעימים ונקניקיות שונות.

אם יש לכם זמן מומלץ לקחת סיור מחוץ לעיר לכפרים הסובבים את אמסטרדם עם תחנות רוח, מפעלי קבקבי עץ וחוות גבינות מהן תהיו חייבים לקחת כמה הבייתה.

חוויות שאסור לפספס באמסטרדם

ביקור בבית של אנה פרנק

אחת האטרקציות הפופולריות ביותר באמסטרדם, כשהמוזיאון מספר את סיפורה של אנה פרנק ומשפחתה, שהסתתרו מהנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. קל להבין מדוע הבית הזה מושך אליו כל כך הרבה מבקרים – זו חוויה עוצמתית להפליא שנשארת איתך הרבה אחרי שאתה עוזב. וודאו שאתם רוכשים כרטיס מראש כיוון שהכרטיסים נמכרים במהירות!

נסיעה באופניים

אחד הדברים האהובים באמסטרדם היא רכיבה על אופניים ברחבי העיר, כשהיא דרך מצוינת לחוות את העיר בקצב שלכם. העיר מלאה בשבילים שהופכים אותה לאידיאלית לרכיבה פסטורלית. יש שפע של חנויות להשכרת אופניים הפזורות במרכז העיר, כך שלהשכיר זוג אחד יהיה קל כמו למצוא פלאפל בתל אביב.

מחיר השכרת האופניים בדרך כלל נע בין 10-15 יורו ליום. עשו סיור אופניים דרך רובע יורדאן (Jordaan) או לאורך נהר אמסטל (Amstel) לכיוון תחנת סנטראל (Centraal Station). הג'ורדאן ידועה בתעלותיה, בבניינים הישנים וברחובות הצרים שלה, שלאורכם חנויות למכירת פרחים, גבינות, לחם וסחורות אחרות שנמכרו בה מאז המאה ה-17.

קניות בשוק אלברט קויפ

בכל שבוע המקומיים נוהרים לשוק אלברט קויפ לקניות המצרכים השבועית שלהם. תוכלו למצוא שם הכל – החל מפירות וירקות טריים ועד פרחים וגבינות המוצעים למכירה יחד עם שפע של דוכנים בעלי התמחויות הולנדיות כמו stroopwafels (וופלים בסירופ) ודגים מלוחים. אם יש המתנה בדוכן אחד, פשוט לכו ברחוב עד שתמצאו דוכן אחר שמתאים לכם יותר!

מוזיאון ואן גוך

בקרו במוזיאון ואן גוך: מוזיאון זה מציג מעל 200 עבודות של וינסנט ואן גוך וכן ציורים מרהיבים ורישומים. המוזיאון מציג גם עבודות של אמנים אחרים כמו מונה, גוגן וסזאן.

מוזיאון זה הוא אחד המקומות הטובים ביותר באמסטרדם לצפייה בציורים יפהפיים של כמה מהאמנים הידועים ביותר כיום.

שיט בתעלה דרך רובע יורדאן

דרך נהדרת להתרשם מהצד ההיסטורי של העיר היא בסירה – קחו אחד מהסיורים הללו למבט אינטימי יותר על אמסטרדם מהמים. ישנן מספר חברות המציעות סוגים שונים של סיורים (חלקן מתמקדות יותר בהיסטוריה; אחרות באדריכלות), כך שתוכלו לבחור אחד לפי תחומי העניין שלכם או פשוט מה שנשמע לכם כיף!

שייט בתעלות באמסטרדם

פיקניק בפארקים

ישנם פארקים רבים באמסטרדם בהם תוכלו ליהנות מפיקניק או פשוט להירגע עם חברים. הוונדלפארק לדוגמא, שמהווה ריאה ירוקה גדולה, מציע שפע של נוף מרהיב שמזכיר במעט את סנטרל פארק ממש בכניסה לעיר!

אפשר לקחת הפסקה מהשיטוטים בעיר ולשוות להשתזף תחת קרני השמש החמימה או לקנות כמה גבינות ולחמים ולהינות מהפסטורליה שעוטפת מכל עבר.

ביקור בכיכר דאם המפורסמת

כיכר דאם ממוקמת במרכז ההיסטורי של העיר, ובמרחק של כעשר דקות הליכה מהתחנה המרכזית. היא תמיד שוקקת ועמוסת בתי-קפה, מסעדות, ואפילו הופעות רחוב בימי הקיץ.

במרכז הכיכר ניצבת אנדרטה לזכר נופלי מלחמת העולם השנייה, ואפשר למצוא בה גם את הארמון המלכותי, מוזיאון השעווה המפורסם מאדאם טוסו, ואת "הכנסייה החדשה" המרשימה. בתקופות מסוימות לאורך השנה, כמו חג המולד ו"יום המלכה", מקימים ברחבת הכיכר פארק שעשועים מלהיב לכל המשפחה.

כיכר דאם באמסטרדם
כיכר דאם באמסטרדם

החלונות האדומים

רובע "החלונות האדומים" – אזור מעניין ושנוי במחלוקת, אשר פעיל בעיקר בשעות הלילה ומפורסם בעיקר בגלל בתי הבושת הפועלים בו.

הרובע שוכן באזור העתיק של אמסטרדם, ולכן מלבד אורות אדומים וחנויות מסקרנות, אפשר לראות גם סמטאות צרות ויפות, ומבנים משומרים מהמאה ה-14.

רובע החלונות האדומים באמסטרדם

רובע החלונות האדומים באמסטרדם

קופי שופס באמסטרדם

בילוי בעיר מבלי לבקר באחת מבתי קפה הללו לא נחשב שלם לאוהבי הז'אנר. רבים מהתיירים מגיעים לעיר בשל הלגליזציה, ושמחים להעביר שעות רבות בעישון קנאביס באחד מהקופי שופס המקומיים.

זה לא כל כך משנה איפה תשבו, רק כדאי שתלכו למקום שמרגיש בטוח ונעים לכם לשבת בו, ולא נראה מפוקפק מידי. חלק מהמקומות המומלצים הם: Smokey ,Dolphin ו-Abraxas. שלושתם נמצאים במרכז העיר ואין בעיה למצוא אותם.

קופי שופס באמסטרדם

קולינריה באמסטרדם

להינות מהמטבח הקולינרי המקומי אמסטרדם נחשבת ליעד קולינרי לא קטן עם דוכנים שמגישים מנות הצ'יפס מהטובות בעולם, הרינג (דג מלוח) מעולה, גבינות מקומיות ופנקייקים שמגיעים בגרסאות גדולות ודקיקות.

צ'יפס באמסטרדם

אמסטרדם מחכה לכם!

לכל הטיסות הזולות לאמסטרדם>>>
לכל חבילות הנופש לאמסטרדם>>>