המלצות קולינריות למסעדות בליסבון שאסור לכם לפספס!

המלצות קולינריות ליסבון

מלבד העובדה שמדובר באחת הערים היפיפיות באירופה, היא גם נחשבת ליעד קולינרי מושלם עם מחירים נמוכים במיוחד בהשוואה לארץ, בפרט בסצינת האוכל המקומית. הרחובות שקטים, הבתים צבעוניים, והאוכל…אחח האוכל. ריכזנו לכם המלצות מעולות במידה והחלטתם לטוס לליסבון:

Fauna & Flora
מסעדה מהממת שמגישה ארוחות בוקר מעולות ומנות בראנץ מפנקות לאורך כל היום, ככה שגם אם החלטתם לקום מאוחר תוכלו להינות! תוכלו לבחור מתוך תפריט רחב שכולל סוגי תה קר ולימונדות מעולים, מגדל פנייקים מפנק שמושך אליו לא מעט לקוחות, וכמובן מנות ביצים שונות כמו קדאיף כשמעליו אבוקדו, סלמון מעושן וביצה עלומה.

Landeau Chocolate
אז המקום הזה מוכר אך ורק מנה אחת – עוגת שוקולד אלוהית, שהוכתרה כעוגת השוקולד הכי טובה בעולם על פי מגזין "טיים אווט". היא מורכבת מ-3 טקסטורות של שוקולד מריר דחוס, מוס אוורירי ופדאג'. כל המכורים לשוקולד חייבים לבקר פה.

Manteigaria
אחת המאפיות הטובות בעיר שמציעות את הקינוח הלאומי – "פסטל דה נאטה". תוכלו לרכוש באריזות של 2, 5 וכך הלאה, ופס היצור הוא מטורף ככה שכל דקה יוצא מגש חם. הבצק פריך והמילוי חם ומושחת.

A Padaria Portuguesa
מאפייה שמוכרת עוד מאפה מסורתי פורטוגוזי שנקרא "לחם האלים" – לחמניה אוורירית בטעם של קוקוס ומרציפן שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול. מומלץ ללגום בצד מיץ תפוזים קר וסחוט.

המלצות קולינריות בליסבון

Salamaria
לא, לא מדובר בחנות נקניקים אלא מקום שמוכר נקניק שוקולד! אותו קינוח שבטח האמהות שלכם היו מכינות לכם בילדות. אפשר לבחור ממבחר מטורף של טעמים כמו סניקרס, באונטי, ריבת חלב, קיטקט ועוד. אחד הטעימים!

Dede's
בית קפה קטן ושכונתי שמציע בראנצים מעולים לאורך היום. הוא מציע מנות שונות וטעימות כשאפשר לקחת דיל במחיר מצחיק של 50 שקל שכולל מנה עיקרית לבחירה, קפה, מיץ תפוזים ולחם בננה! מומלץ לא לוותר על מנת הלביבות היפניות שעשויות המון ירקות עם קימצי ורוטב מדהים.

Oh! Brigadeiro
אם יצא לכם לבקר במתחם ה"אל אקס פקטורי" שכולל מגוון חנויות בגדים, ריהוט לבית ומסעדות, כדאי לכם לבקר בבית הקפה הזה. פה אפשר לטעום כדורי שוקולד פורטוגזיים, כשהם יותר שוקולדיים ודחוסים משלנו בארץ, עם מגוון טעמים כמו פיסטוק, מרציפן חלומי, קרמל מלוח ושוקולד טהור.

Confeitaria Nacional
אחת הקונדטוריות הוותיקות בליסבון שנוסדה ב-1829! הרבה תיירים וגם מקומיים מגיעים בעיקר בשביל הקפה והמאפים המיוחדים. תוכלו לבחור בין קינוחי ויטרינה מיוחדים ולקחת בטיקאוואי או לבחור בהגשה לשולחן בקומה למעלה.

O Bolo da Marta
חנות קטנה שמציעה גם מוצר אחד בלבד – עוגות מרנג מושלמות במגוון טעמים כמו פאדג' שוקולד עם הר של קצפת, פירות יער ותותים. אפשר לבחור בין חתיכת פרוסה לבין עוגה שלמה.

Alcôa
קונדטוריה ממש טובה שמתמחה בקינוחים פורטוגוזיים אבל לא רק! תוכלו לבחור בין מגוון קינוחי ביס אישיים, מאפים, משקאות שונים וממתקים מסורתיים.

Eleven
מסעדת מישלן שמציעה תפריט צהריים מעולה במחיר נמוף משמעותית מהארץ! להתחלה תוכלו להינות מסוגים שונים של לחמים עם חמאה מלוחה, תמשיכו עם אחת המנות הכי מדוברות במסעדה – ה"גולד בר" שהוא כבד אווז המגיע בצורת מטילי זהב ומשם למנה עיקרית כמו דג קוד נהדר. בין לבין תקבלו פינוקים על חשבון הבית ותוכלו לקנח בפטיפורים שונים.

PASTEIS DE BELEM
בניסיון נואש לשרוד, ייצר אלמוני ממנזר בלם את המאפים המתוקים והתחיל למכור אותם ומהר מאוד קיבלו אלו את השם "פסטיס דה בלם". שמם של המתוקים יצא למרחוק וכמויות הייצור הלכו וגדלו.

היום המתחם מורכב מכמה וכמה אולמות בהם פזורים מאות מקומות ישיבה וכן ממתחם ייצור סגור אליו מורשים להיכנס רק אלו החשופים למתכון הסודי שעובר מדור לדור. תור אחד ותור אחר לישיבה במקום. בכל יום מייצרים בחדרים הסודיים (שפיסה קטנה מהם ניתן לראות דרך חלון גדול) כ 25,000 פסטלים ויש אפשרות לייצר גם יותר, אם יש צורך (לפני חגים, ארועים וכו).

A Cevicheria
מסעדה קטנה ומעוצבת עם אוכל מדויק ומלא בטעמים. האווירה מעולה, המנות טעימות מאוד ומיוחדות. אי אפשר להזמין מקום לעיתים צריך להמתין לא מעט בחוץ. התפריט כולל מגוון רחב של סוגי דגים נאים, וכשתסיימו לאכול, תוכלו לשבת בפארק ליד.

O Melhor Bolo De Chocolate Do Mundo
במסעדה של שף פורטוגלי ידוע היה קינוח אחד בתפריט שהפך להיות הלהיט של המסעדה, עוגת שוקולד. היא הייתה כל כך מוצלחת וטעימה עד שבסופו של דבר, סועדים הגיעו למסעדה רק בשבילה. הביקוש היה גדול והשף החליט לפתוח חנות מיוחדת לעוגה, בשכונת "קמפו דה אוריקה" הצעירה והטרנדית.

הסועדים נתנו לעוגה את השם "עוגת השוקולד הטובה בעולם". מעבר לטעם של השוקולד שאין לתאר אותו במילים, מה שעושה את העוגה הזו לפשוט מושלמת זה המרקם, כשהיא מתפוררת ונמסה בפה. מומלץ!

לכל הטיסות לליסבון במחירים שווים>>>