חופשה בבטומי – כל מה שצריך לדעת על עיר הנופש הגאורגית

מדריך חופשה בבטומי

בטומי – העיר הגיאורגית על חופו של הים השחור, היא אחד מהיעדים המובילים לחופשה מפנקת עם מאכלים מעולים כמו החצ'פורי המסורתי, שופינג זול משמעותית מהארץ, וטיילת ארוכה ומנצנצת עם מגוון פעילויות מהנות. אז רגע לפני שאתם אורזים את המזוודה ועולים על טיסה לבטומי, אנחנו שמחים לשתף אתכם במדריך האולטימטיבי לביקור ביעד הפופולרי!

מידע כללי על חופשה בבטומי

בטומי, שנקראת גם "לאס וגאס של הים השחור", היא העיר השנייה בגודלה בגאורגיה, ובעלת שפע של היסטוריה ותרבות מקומית. במהלך העשור האחרון היא עברה פרויקט התחדשות בעיר ולאורך השדרה במטרה למשוך תיירים. חלק גדול מהארכיטקטורה שנוצרה כאן, נודע בזכות הניגוד בין המודרניות למאה ה-19. תוכלו למצוא כאן מבנים מיוחדים כמו הפיתולים של "מגדל האלפבית" האייקוני בגובה 130 מטר אליו תוכלו לעלות במעלית לתצפית מרהיבה על האזור. בנוסף נמצא כאן אחד הסניפים המיוחדים בעולם של "מקדונלדס", אשר שוכן בתוך מבנה זכוכית שנראה כאילו יצא מסרט מדע בדיוני. ההתמצאות במרכז העיר קלה מספיק ברגל, ואפשר גם לשכור אופניים, או להשתמש ברשת מיניבוסים מקומיים שנוסעים ברחבי העיר ליעדים כמו הגנים הבוטניים והפארקים הלאומיים הסמוכים.

מדריך חופשה בבטומי

איזה אטרקציות יש בבטומי?

טיילת/שדרות בטומי
כאן אפשר לטייל ברגל או לרכב על אופניים, וזהו נחשב מרכז החיים בעיר שמשתרע על פני 7 קילומטרים לאורך הים השחור עם פארקים, חופים, מסעדות וברים. תוכלו ללכת ברגל, לספוג את הבריזה ולהתמוגג מיצירות אמנות ופסלים. מומלץ לבקר כאן בשעת שקיעה ולעלות על הגלגל הענק.

הגנים הבוטניים
ביקור חובה בעיר הוא הגנים הבוטניים שמכילים מגוון מרהיב של צמחייה מרחבי העולם, תוך שימוש באקלים החם והכמעט טרופי של החוף. ישנם אינסוף שבילי הליכה דרך הגנים ונופים פנטסטיים של הים השחור.

העיר העתיקה
העיר העתיקה בבטומי אינה גדולה במיוחד, אבל היא ללא ספק מקום מקסים לשוטט בו. הרחובות ארוכים, ישרים וציוריים מאוד, כשבמרכז העיר העתיקה נמצאת הפיאצה – כיכר נסתרת הבנויה בסגנון איטלקי עם בתי קפה חיצוניים, חנויות, ופסיפס יפהפה במרכז שנחשב לפסיפס השיש הגדול באירופה! מקום נוסף שאסור לפספס הוא כיכר אירופה עם פסל מדיאה ומבנים מרשימים מסביב.

פסל עלי ונינו האייקוני Ali and Nino
ממש מול הגלגל הענק, תוכלו למצוא את פסל עלי ונינו הייחודי. יצירת אמנות מרתקת המתארת את סיפור האהבה הטרגי של הבחור האזרי הצעיר ונסיכה גאורגית מימי מלחמת העולם הראשונה. כדאי לבקר בשעה 19:00, כאשר שתי הדמויות המוארות גולשות זו לעבר זו, מתמזגות, עוברות זו דרך זו ושוב נפרדות, בביצוע מהורהר ונוגע ללב של סיפורן מאת האמנית הגיאורגית תמרה.

שוק האיכרים המקומי
אם אתם מעוניינים לקבל הצצה לחיים המקומיים, כדאי לבקר בשוק האיכרים המקומי בו אפשר למצוא מוצרים טריים, תבלינים ארומטיים, פירות וירקות. ישנו קו רכבת העובר ממש באמצע, כך שכאשר הרכבת מגיעה, המוכרים צריכים להסתיר את המוצרים שלהם במהירות.

רכבל Argo
רכבל ארגו מתחיל את נסיעתו ליד הנמל, ומעביר את הנוסעים מעל העיר בגובה רב עד לפסגת הר אנוריה. זוהי נסיעה מרשימה לחלוטין, וברגע שתגיעו לפסגה תיהנו מנופים יוצאי דופן לצד מסעדה המגישה אוכל גאורגי מצוין.

השתזפו על אחד החופים
הפופולריות של העיר כיעד נופש נובעת מהעובדה שקו החוף כאן רצוף בחופים, אם כי לאורך השדרה הם עם חלוקי אבנים. אם אתם מעדיפים חופים רכים וחוליים, צאו מהעיר לכיוון שקוטילי.

מוזיאונים
למבקרים סקרנים שרוצים לקבל הבנה טובה יותר של ההיסטוריה, התרבות והאמנות של בטומי, ישנם מספר לא מבוטל של מוזיאונים כמו מוזיאון האמנות היפה של אדג'רה הכולל את יצירותיו של האמן המפורסם פירוסמני, או המוזיאון הארכיאולוגי עם תערוכות של מטבעות, כלי חרס ועוד מתקופת הברונזה ומימי הביניים, שהתגלו בחפירות ארכיאולוגיות.

איזה מלונות מומלצים יש בבטומי?

בבטומי ישנם מגוון גדול של מלונות המתאימים לכל תקציב. רבים מהאיכותיים והבינלאומיים כמו "הילטון" וה"רדיסון בלו" ממוקמים במרכז ובמרחק דקות ספורות מהשדרה והחופים. מלון מומלץ נוסף הוא Kartuli הממוקם בקומות 37 ו-38 של מגדל אורבי ביץ', עם נוף מרהיב לים. אם אתם מטיילים בתקציב נמוך אפשר למצוא אכסניות, דירות ומלונות ברמה גבוהה.

איזה מסעדות מומלצות יש בבטומי?

האוכל המקומי בעיר נחשב לאחד הטובים בעולם, כשהפופולרי הוא החצ'אפורי – מעדן בצורת פשטידה בצקית, מכוסה חמאה, גבינה ומעל ביצה. מערבבים הכל יחד באמצע ומשתדלים לא לחשוב על הקלוריות. מוסד ידוע במיוחד לבקר בו בשביל המנה המעולה הוא ה"לגונה", וגם מסעדת Machakhela עם מספר סניפים בעיר. כשזה מגיע לשתייה, הגיאורגים מייצרים כמה מהיינות הטובים בעולם (וגם מתגאים בזה) ותמצאו בקבוקים מצוינים של יין אדום ולבן בכל מסעדה. במסעדת "Up & Down"  בניין  מיוחד הבנוי בצורה של בית לבן הפוך, כשבפנים משתלשלים מהתקרה חפצים הפוכים, שולחנות הפוכים, חדרי מדרגות, כיורים ואפילו שירותים הפוכים!

מה מזג האוויר בבטומי? טיפים לאריזת בגדים לבטומי

בטומי נהנית מאקלים סובטרופי הודות למיקומה הדרום מזרחי על הים השחור. בהשוואה לשאר ערי גיאורגיה, בבטומי הרבה יותר חם גם בחורף. העונות המומלצות לביקור וגם הפחות מתויירות, הן האביב והסתיו עם מזג אוויר נוח אפילו לבילוי בחוף כך שאפשר לארוז בגדי ים וחולצות קצרות לצד עליוניות דקות וג'קטים. אם אתם מעוניינים בבטן גב מסורתי מומלץ לבקר ביולי-אוגוסט, ובחורף בטומי יכולה להיות קרה וגשומה, כך שכדאי להצטייד במעילים וסריגים. למרות זאת – לא תרגישו כאן טמפרטורות קפואות כמו בטביליסי או תראו כבישים מכוסים שלג כמו בצפון המדינה.

בטומי מחכה לכם!
לטיסות זולות לבטומי: לחצו כאן
לחבילות נופש משתלמות לבטומי: לחצו כאן