חופשה יוונית מפנקת במרחק נגיעה – לפקדה יוון

אי לפקדה

האי לפקדה – סקירה כללית 2023

יוון, או בשמה השני "מדינת האיים", כוללת מעל ל-2000 סוגים של איים, כשכחלק מציעים חווית אירוח ייחודית וקצת שונה מהבטן גב המסורתי אותו אנחנו מכירים. האי לפקדה הוא אחד המקומות היפהפיים ביוון שנחשב לאי יווני הרביעי בגודלו. פירוש השם שלו הוא "לבן" – התייחסות לסלעים הלבנים המרהיבים כאן. ללפקדה יוון ישנה היסטוריה עשירה עוד מימי קדם. היא התיישבה על ידי הקורינתים במאה ה-8 לפני הספירה, לאחר מכן עברה לשלטון רומי, ולאחר מכן נפלה תחת השפעות ביזנטיות, ונציאניות, עות'מאניות ובריטיות. לבסוף היא הצטרפה לאיי יוון בשנת 1864, וכיום ידועה ביופי הטבעי ובחופים המרתקים. מזג האוויר כאן ים תיכוני עם קיץ חם ויבש, כשהעונה המומלצת ביותר לביקור היא עונת האביב ממרץ עד מאי, עם טמפרטורות נעימות וללא עומס תיירים. רבים מגיעים ללפקדה בעיקר בשל קו החוף המהמם והחופים החוליים הלבנים. עם זאת, יש עוד המון סיבות לבקר חוץ מסתלבט על החוף או שכשוך במים הצלולים, עם מגוון אטרקציות, נקודות ציון מעניינות ומסעדות מעולות.

הגעה ללפקדה

אז איך מגיעים ללפקדה? אל האי היווני המהמם אפשר להגיע מהארץ דרך טיסות ישירות ללפקדה היוצאות בעונת הקיץ בדרך כלל, כשזמן טיסה ללפקדה הוא 2:35. דרך נוספת להגיע היא טיסה מתל אביב לאתונה, ואז טיסה מאתונה ללפקדה אל שדה התעופה פרבזה. כמו כן אפשר להשכיר רכב, ולנסוע כ-3-4 שעות עד שתגיעו לאי המהמם, כשבדרך תיהנו מנופים עוצרי נשימה ודרכים פסטורליות. אם אתם ישנים באי אחר ומעוניינים לערוך טיול יום, תוכלו להגיע אל לפקדה מערים שכנות כמו קורפו וקפלוניה.

אי לפקדה

אטרקציות בלפקדה – מחופים שטופי שמש ועד כפרים ציוריים

האי לפקדה הוא גן עדן עלי אדמות, המציע נופים עוצרי נשימה, מים כחולים, כפרים יווניים מסורתיים, ועוד. החופשה כוללת גם לא מעט אטרקציות בלפקדה, כשהמרכזיות באי הן:

חופים מומלצים בלפקדה

אם הייתם שואלים את המקומיים שחיים באי היווני היכן ניתן למצוא את החופים הכי יפים, סביר להניח שהם היו מכוונים אתכם לחוף המערבי. כל האזור הזה נראה כאילו תלוש מגלויה, עם יופי טבעי אמיתי שמאופיין בנופים עוצרי נשימה, צוקים תלולים וצמחייה ירוקה על ראש ההרים. כל אלה הופכים את החופים האלה למובילים ביוון, ואפילו ברחבי העולם כולו! אחד מסימני ההיכרים שלהם הם הגלים הגדולים שנותנים את הצבע התכול של המים בשלל גוונים של אזמרגד וטורקיז. חוף Porto Katsiki נחשב למומלץ ביותר עם צוקים אנכיים תלולים וחלוקי נחל לבנים, בעוד חוף Kathisma כולל מפרץ טבעי רחב וארוך. חופים נוספים ששווים ביקור הם Egremni, Agios Ioannis וגם Avali.

לפקדה

קניון מליסה

קניון / ערוץ מליסה, הוא חלק מעיריית ספקיוטס, וממוקם 2 קילומטרים מחוץ לכפר קוואלוס. כשתיכנסו בשערי האזור תמצאו את עצמכם מוקפים בצמחייה יוונית טיפוסית של עצי זית, דולב, אורנים וברושים. פסעו בשביל הירוק ותיהנו מהאוויר הצלול. כעשר דקות לתוך המסלול תזכו לראות את ה'ספיליה' – סלע שיוצר מערה מרשימה. במידה ואתם צמאים תוכלו ללגום ממי המעיינות המרעננים והצלולים, ואפשר אפילו לערוך פיקניק קסום.

בהמשך הדרך תגיעו אל שרידים ישנים של טחנות מים המשתלבות בצורה מושלמת עם הנוף. הניגוד בין הצמחייה השופעת לבין הצבעים הדהויים של טחנות המים הן הזדמנות מושלמת לתמונות יפיפיות! גולת הכותרת היא כמובן המפל הקטן אך קסום, כשלפעמים יש בו מים אפילו בקיץ! בנקודת הסיום, תמצאו קיוסק עץ וספסלים בהם תוכלו לקחת הפסקה קצרה לפני שתחזרו.

טירת אגיה מאברה Agia Mavra

טירה זו נחשבת לאחד ממבני ימי הביניים המרשימים ביותר ביוון. היא נבנתה בסביבות שנת 1300 על ידי האדון הלומברדי יואני אורסיני, כאשר קיבל את האי לפקדה כמתנת חתונה לאחר שנשא לאישה את בתו של שליט המחוז של אפירוס ניקיפורוס הראשון. הטירה השתרעה על פני 25,000 מ"ר של אדמה והייתה מוקפת בחפיר. בתוך חומותיה היו 200 בתי אבן, 2 מרחצאות, 2 בתי ספר וסמינר. היא החזיקה מעמד עד 1331 כאשר נפלה לידי ממלכת סיציליה, ובשנת 1938 הרסה ממשלת יוון חלק ניכר מהאתר ומכרה את ההריסות למימון קרן הפנסיה של הצבא ההלני. רוב מה שנותר נהרס במהלך מלחמת יוון-איטליה בין השנים 1940-1941, והאתר נשאר במצב די זהה מאז ועד היום. הבילוי כאן מתאים אם אתם מגיעים אל לפקדה עם ילדים, כשהטירה פתוחה בין השעות 8:00-15:00 כל יום מלבד יום שלישי. הכניסה כרוכה בתשלום של 2 אירו.

טירת אגיה מאברה Agia Mavra

כף לפקדה Cape Lefkada

נופש בלפקדה לא יהיה שלם ללא ביקור בכף לפקדה – הנקודה הדרומית ביותר של האי. זהו צוק סלעי צר וארוך עם מגדלור בקצהו, ועם צוקים אנכיים לבנים גבוהים. יש האומרים שדווקא הצבע הלבן של הצוקים תרם לשם האי. במזג אוויר בהיר, אפשר לראות מהמגדלור אתת קפלוניה ואית'קה מרחוק, וכאשר הים סוער נוצרת סצנה מרהיבה ודרמטית של גלים הנשברים על הצוקים הלבנים. בדרך לאזור, כ-4 ק"מ לפני המגדלור, תעברו ליד המנזר הקטן והישן של אגיוס ניקולאוס. מהמנזר ישנה דרך עפר נוספת שיורדת לחלק המזרחי של הכף, שם נמצא חוף מבודד קטן הידוע רק למקומיים – מפרץ חלוקים החבוי בין הצוקים ומוקף רק בירק, עם מים כחולים ושקופים. אפשר גם לראות את הכף משיט בסירה אבל זו לא אותה חוויה.

כף לפקדה Cape Lefkada

הכפר המסורתי קאריה

קאריה זהו כפר יווני גדול יחסית הממוקם בחלק המרכזי של האי לפקדה. הוא אמנם מרוחק מהחופים וממרכז העיר, אבל זה מה שמעניק לו את הקסם שלו ולגמרי ישדרג לכם את החופשה היוונית. בעבר זה היה ידוע כמרכז לייצור תחרה, ועד היום ישנן חנויות אמנים שמוכרות מגוון מוצרים בעבודת יד. בין חנות לחנות ישנן נשים בבגדים מסורתיים שמברכות מבקרים ומצטלמות בשמחה לתמונות. במרכז הכפר ולאורך הרחוב הראשי ישנם הרבה עצי דולב גדולים, והרחובות הקסומים הם אופציה מעולה לשוטט וללכת לאיבוד בכיוונים שונים הנעלמים בין הבתים הבנויים מאבן. הוילות והמלונות כאן מעטים, אבל תמצאו שפע של מסעדות מעולות, בתי קפה וטברנות תוססות. ב-11 באוגוסט בכל קיץ, מתקיימות חגיגות מקומיות ושחזור של טקס חתונה מסורתי.

דילים ללפקדה מזמינים רק עם גוליבר

רגע לפני שהקיץ מתחיל, זה בדיוק הזמן לסגור את החופשה המושלמת שחלמתם עליה על השנה! מזמינים חבילות נופש ללפקדה ואיי יוון רק עם גוליבר, ונהנים ממחירים ללא תחרות, כשבאתר אפשר למצוא טיסות ליוון וכמובן דילים ליוון עם מלונות בלפקדה על הים.

להזמנת חבילות נופש משתלמות במיוחד באיי יוון , לחצו כאן >