אטרקציות מומלצות באנטליה למשפחות עם ילדים

חופשה משפחתית מפנקת באנטליה: אטרקציות וחופים מומלצים

אנטליה היא העיר האולטימטיבית למשפחות, ויש בה המון דברים לעשות עבור כל הגילאים – החל מחופים מדהימים ואתרים היסטוריים ועד מוזיאונים ומרכזי קניות. עם שפע של אטרקציות ידידותיות לילדים, מסעדות, בתי קפה טעימים ומלונות מפנקים, העיר הטורקית הזו היא מקום מושלם לבלות בו את החופשה הבאה שלכם עם הקטנטנים.

אז לפני שאתם תופסים איזו טיסה לאנטליה, קבלו את ההמלצות של המומחים שלנו לטיול מושלם עם הילדים.

אטרקציות שוות לילדים באנטליה

מוזיאון הצעצועים של אנטליה
רוצים לצעוד אחורה בזמן? בואו לראות איך צעצועי ילדים התשדרגו במהלך המאות האחרונות במוזיאון הצעצועים המרתק של אנטליה. הוא נפתח לפני כ-11 שנים, אבל יש בו כ-3,000 צעצועים עתיקים, שבחלקם תוכלו אפילו לגעת ולהחזיק. חלק מהצעצועים במוזיאון קיימים עוד מהמאה ה-18, וחלקם מודרניים הרבה יותר, עם מגוון דמויות מוכרות שהילדים הקטנים שלכם יזהו.

חשוב שתדעו, שזו לא אטרקציה לילדים בלבד. מבוגרים יהנו מחווית הנוסטלגיה שמציע מוזיאון הצעצועים בדיוק כמו המבקרים הצעירים אם לא יותר 😊 הכניסה למוזיאון עולה 6 לירות טורקיות למבוגרים ו-3.5 לילדים. אם אתם מחפשים בילוי ממוזג ביום חם, מובטח לכם תענוג אמיתי כשתוכלו בקלות לבלות פה יותר משעה!

פארק אקטור – יריד שעשועים לכל המשפחה
פארק שעשועים מהנה בלב ליבה של העיר! המתקנים בו עובדים עם כרטיס נטען מראש, אז ברגע שאתם מגיעים, מלאו אותו וצאו לדרך! בפארק ישנן נסיעות מתפתלות מלאות באדרנלין שבני נוער ומבוגרים יאהבו, ובנוסף שפע של אטרקציות רגועות יותר לכל המשפחה, כמו רכבות הרים קטנות, מכוניות מתנגשות וכמובן – הגלגל הענק.

הפארק נמצא ממש מול  הקניון migros, כששניהם מחוברים באמצעות גשר, כך שתוכלו לקפוץ גם לקניון אם תרצו. שעות הפתיחה של הפארק הם ימי שני-שישי מ-5 בערב ועד חצות, ובשבת וראשון מ-3 בצהריים ועד חצות.

מפלי Kursunlu
גלו את פלאי הטבע המדהימים של אנטליה דרך ביקור במפלי קורסונלו. המפלים היפיפיים הללו ממוקמים במרחק נסיעה קצרה ממרכז העיר, והם חוויה שאסור לפספס! עקבו אחר השבילים ביער האורנים ולאורך הנהר עד שתגיעו אל המפל שנשפך מגובה 18 מטרים אל תוך בריכות טורקיז מהממות. ילדיכם יוכלו לנסות למצוא כאן צבים, סרטנים ודגים בזמן שאתם עורכים פיקניק רומנטי.

מפלי דודן
מפלי דודן המרשמים שנחשבים לסמל של אנטליה נמצאים ממש בסמוך למרכז העיר, והם חובה למשפחות! הם מתחלקים לשניים: מפל דודן העליון ומפל דודן התחתון. במפלים תמצאו מערה נסתרת ושטחים ירוקים פסטורליים. מפל דודן העליון פתוח לביקור בכל יום בין השעות 08:00-19:00 בקיץ ועד 18:00 בחורף.

Kaleici – העיר העתיקה
אין דרך טובה יותר לילדים ללמוד על ההיסטוריה מאשר להיות מוקפים בה!
האזור ההיסטורי של אנטליה הידוע בשם Kaleici הוא אחד המקומות הטובים ביותר לטייל בהם עם הילדים. תוכלו למצוא בו רחובות צרים מרוצפים, חנויות שמוכרות מזכרות, עתיקות, תכשיטים ושטיחים, ועד מסעדות המגישות מגוון מאכלים מקבבים ועד פיצה.


תוכלו ללכת ברגל או לקחת מונית היישר לכיכר המרכזית Kale kapisi ממנה תוכלו להכנס ברגל לעיר העתיקה. בכיכר, תראו את המבנה המפורסם שנבנה במהלך שלטונו של הסולטן עבדול חמיד השני – מגדל השעון Saat Kulesi. בנוסף, תוכלו למצוא בכיכר את פסלו של המלך פרגמון הטאלוס השני שהקים את העיר אנטליה באזור 150 לפני הספירה.

ברגע שנכנסתם לעיר העתיקה, תמצאו את Tekeli Mehemet Pasa cami – מסגד יפיפה מהמאה ה18. המשיכו ללכת לאורך Hesapci Sokak ותגיעו לשער אדריאנוס שמנציח את ביקורו של הקיסר הרומי אדריאנוס באנטליה. צלמו כמה תמונות והמשיכו ברחוב לעבר Kesik Minare Cami – מקדש רומי עתיק מהמאה השנייה שלאחר מכן הפך לכנסייה ביזנטית ובסופו של דבר למסגד, במאה ה13.

משם, המשיכו אל הנמל העתיק על ידי ירידה במדרגות הKirk Merdiven-, שנבנו על ידי איטלקים שכבשו את האנטליה במאה ה15. בתחתית המדרגות תגיעו אל הנמל הרומי העתיק, שכיום משמש בית עבור יאכטות וסירות שונות. בנמל תמצאו גם בתי קפה וברים נחמדים.

האקווריום של אנטליה
אחד האקווריומים הגדולים ביתר בעולם! יש בו מגוון עצום של דגים, כרישים, חתולי ים ויצורים ימיים נוספים. הוא מציג את המגוון הימי הרחב של האוקיינס ההודי, הים האדום, האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס הפסיפי דרך 4 אקווריום בנושאים שונים, עולם שלג, מוזיאון קרח, בית זוחלים טרופי בשם Wildpark וחוויה קולנועית ב-4D.
האקווריום פתוח בכל יום, א'-ה' 10:00-20:00, ו'-ש' 10:00-21:00.

חופים מומלצים באנטליה

חוף Lara
אם אתם מחפשים חוף חולי מהסרטים – בקרו בחוף לארה, שממוקם בצד המזרחי של העיר אנטליה. אורכו של החוף הוא 15 ק"מ, כש-2 ק"מ ממנו הוא שטח ציבורי בוא אפשר לשחות ולנפוש, כששאר השטח של החוף שייך למלונות שונים. החוף הוא חוף דגל כחול (בעל תו איכות סביבתי), וחוץ מהנוף המהמם, תיהנו בו גם מספורט ימי כמו אופנועי ים וגלישת רוח. לאורך החוף תוכלו לבקר בבתי קפה, פאבים ושווקים קטנים.

המלצה מהמומחים של גוליבר – בקרו ב"Sandland" עם הילדים – אחד ממוזיאוני פסלי החול הגדולים בעולם. תמצאו בו מעל 50 פסלי חול מרשימים מחול בעלי דיוק מדהים. הספינקס, המלכה נפרטיטי ודמויות היסטוריות רבות מחכות לכם שם!

חוף Konyaalti
חוף קוניאלטי הוא אחד החופים הארוכים ביותר באנטליה, המשתרע 7 ק"מ מהצוקים ועד לבסיס ההרים המרשימים. טיילו לאורך הטיילת בזמן שילדיכם משחקים, או בקרו בבית קפה מקומי לארוחת צהריים מפנקת. קחו בחשבון שמסעדות ובתי הקפה רבים סגורים במהלך החורף, אבל עדיין תוכלו לרדת לחוף לפיקניק מושלם.

חוף Moonlight
חוף אור ירח הוא עוד חוף שזכה בתו האיכות הדגל הכחול. הוא חוף עם אבנים יפייפיות, אורכו 500 מטר, וקיימים בו אזורים ציבוריים ואזורים בתשלום. המים הרדודים שלו הופכים אותו לאופציה נהדרת עבור משפחות עם ילדים. כמו כן, מיטות שיזוף ושמשיות זמינות להשכרה וישנן אפשרויות רבות לספורט ימי כגון אופנועי ים, מצנחי רחיפה ושייט בסירה.

מכיוון שהחוף נמצא קרוב למרכז העיר, הוא צפוף יותר בעונת השיא. אם אתם רוצים להנות בחוף ללא ההמונים, מומלץ לבחור באזור בתשלום שכולל בדרך כלל מיטה וכמו כן גישה להרבה מסעדות, בתי קפה, וחנויות שונות.

אנטליה מחכה לכם!

לכל הטיסות לאנטליה
לכל הדילים משתלמים ביותר לאנטליה