חופשת סקי – איך לבחור את היעד המושלם?

איך לבחור יעד סקי

הטמפרטורות יורדות ואיתן גם מגיע השלג (הלוואי עלינו, אבל בעיקר באירופה), מה שמבשר את תחילתה של עונת הסקי לחובבי המגלשיים, הסנובורד וגם אלה שסתם אוהבים לשבת בבקתה מושלגת עם שוקו חם. אבל איך יודעים לבחור את היעד הכי טוב לחופשת סקי מהנה? אז פה אנחנו נכנסים לתמונה, ועושים לכם סדר עם הטיפים הכי טובים שיש!

אז מהו היעד המושלם לחופשת סקי אידיאלית?

רוב האפשרויות הנוחות והמשתלמות לחופשת סקי מפנקת אך גם מאתגרת, הם בעיקר לערי אירופה כמו בולגריה, שוויץ, אוסטריה, צרפת ואפילו יוון. בחירה של כל אחת מהן לחופשת סקי אידאלית היא סובייקטיבית ותלויה בכם… אבל אם אתם עדיין מתלבטים, קבלו מידע על כמה מהמדינות הפופולריות ביותר:

צרפת
צרפת היא ביתם של כמה מאתרי הסקי הגדולים והמתויירים ביותר באירופה. היא מושכת אליה מגוון תיירים מסיבה טובה, שכן ישנה כמות מדהימה של אופציות לבחירה. אזורי הסקי הצרפתיים מקושרים היטב, ואפשר להגיע מאחד לשני בקלות רבה. ל-Portes du Soleil יש 12 אתרי סקי מדהימים המחוברים זה לזה, בעוד Val d'Isere ו-Tignes הם ביקור חובה בגלל השטח המדהים שלהם ופעילויות מחוץ למסלול. "ואל טורנס" היא נקודה חמה למסיבות, בעוד סקי אלפיני מסורתי נמצא ב- La Clusaz.

איטליה
נופים מדהימים ואוכל טעים נמצאים בשפע אתרי סקי איטלקיים. תוכלו ליהנות מארוחת צהריים, ערב וגם מאפריטיף על ההר לצד שירות מעולה. ישנם אתרי סקי רבים לבחירה עבור כל רמות הגולשים, וזה לא פלא שאיטליה נחשבת לאחת המדינות הטובות ביותר לסקי באירופה. באזור הדולומיטים  ישנם לא פחות מ- 12 אתרי סקי המחוברים ל"שביל החלב" – אחד מאזורי הסקי המקושרים הגדולים ביותר, והנופים הם בין המרהיבים שיצא לכם לראות.

אוסטריה
מדינה זו היא למעשה המולדת של ספורט החורף, כשספורט שלג הוא הספורט הלאומי של אוסטריה וכל אתר סקי מתגאה במסלולים ובכפרים שלו. מערכות ההכנה וההרמה של המדרונות הן מהתקדמות בעולם, כך שמובטחת לכם החוויה הטובה ביותר. אתרי סקי אוסטריים שמרו על הקסם האלפיני המסורתי שלהם, מה שגורם לחוויית טיול אותנטית יותר. הנוף עוצר נשימה בכל מקום בו תחליטו לבקר, והחיבורים בין אתרי סקי קלים ונוחים. אזורי הסקי הגדולים יותר הם מאיירהופן, Arlberg, Saalbach-Hinterglemm ו-Ski Welt.

אנדורה – ספרד
אנדורה מעניקה חוויה ייחודית לאוהבי הסקי, ונחשבת לאחת המדינות הטובות ביותר לסקי באירופה. לכל אתר יש את הקסם שלו, והכפרים ההרריים המקומיים שמרו על הקסם שלהם ולא הפכו ממוסחרים מדי. ישנן יותר מ-60 פסגות לבחירה, עם שני אזורי סקי עיקריים Ordino-Arcalis ו-Grandvalira. "ארינסאל" ו"סולדו" הם אתרי סקי שחובה לבקר בהם בעת ביקור במדינה.

בולגריה
אם אתם רוצים לצלול לתוך השלג מבלי לצלול לחשבון הבנק שלכם, כדאי לכם להוסיף את בולגריה לרשימה. קשה לנצח כאן את התמורה לכסף, עם מלונות איכותיים במחירי מציאה ובתי ספר מצוינים לסקי. מדרונות ידידותיים למתחילים נמצאים ב Pamporovoa-שנחשב לאחד מאתרי הנופש הזולים ביותר באירופה, עם בית ספר לסקי שמקבל ביקורות מעולות בעקביות. למשפחות לעומת זאת, מומלץ לבקר ב"באנסקו" בו יש אזור פעוטון ייעודי לקטנטנים המלמד איך לשלוט ביסודות, כמו גם קורס הרפתקאות עם קשתות ומכשולים לילדים מבוגרים יותר. לאלה מכם שמחפשים גם בילוי ומסיבות, "בורובץ" היא המקום בשבילכם, ומפורסמת בזכות הברים והמועדונים התוססים שבה.

קריטריונים לבחירת אתר סקי

השכרת רכב מותאם לתנאי שלג
רובכם תעדיפו להגיע משדה התעופה אל אתר הסקי בנסיעה ברכב פרטי, משום שהעברות יכולות להיות דבר יקר, ובסוף – זו גם הדרך המשתלמת ביותר. אז כשאתם מבררים איזה רכב לסגור, חשוב מאד לבדוק חוץ מסוג הילוך, דגם וביטוחים, האם הרכב מותאם לתנאי שלג. בתקופה זו הכבישים יכולים להיות חלקים מאד, וחשוב מאד לשים לב לאיכות הצמיגים ואביזרי נסיעה בתנאים אלה.

מקומות לינה
לפני שאתם סוגרים סופית את חבילת הסקי, בררו אם הלינה היא באתר עצמו – דבר חשוב מאד מבחינת נוחות וגישה מהירה למסלולי הסקי, או שהיא מחוצה לו/בקרבתו, ואז יש צורך לחשב זמני הגעה עד למתחם וחזרה ממנו.

רמת מסלולי הגלישה
בדקו מהי רמת מסלולי הגלישה באתר הנופש אליו אתם מגיעים. האם הם בעיקר לגולשים מנוסים ומקצועיים? או שיש גם מדרונות המותאמים לאלו מכם שזו הפעם הראשונה שלהם על המדרונות המושלגים.

האם יש שיעורי סקי באתר?
אולי הדבר החשוב ביותר לבדוק הוא האם יש בית ספר לסקי או שיעורי סקי באתר שסגרתם. אם אתם לא גולשים מקצועיים ומחפשים להתנסות לראשונה, אתם תרצו מן הסתם שיעורי סקי עם מדריכים מקצועיים שיעזרו לכם לנווט בין המדרונות הצחורים. במידה ואתם עם ילדים קטנים, חשוב לבדוק האם יש בית ספר סקי לילדים וגם בררו שהמדריכים דוברי אנגלית.

חשבו כמה זמן יקח לכם להגיע לאתר הנופש והסקי
ההגעה לאתר בטיסה, ולאחר מכן נסיעה ברכב יכולה להיות מעייפת, במיוחד עם אתם מטיילים עם ילדים. הימנעו מטיסות והעברות ארוכות, וחפשו את דרך ההגעה המהירה ביותר. לדוגמא חלק מאתרי הסקי הצרפתיים הפופולריים ביותר הם במרחק של 90 דקות נסיעה בלבד מז'נבה.

ודאו שיש באתר גישה נוחה וקלה למסלולים
אל תסגרו אתר נופש אם ישנה הליכה ארוכה או אפילו גרוע מכך, נסיעה באוטובוס למדרונות. תזכרו שאתם צריכים לשאת לא רק את המגלשיים שלכם אלא גם הציוד של הילדים. באופן אידיאלי עדיף לשהות בבקתה ממש ליד המסלול או במרחק הליכה קצר ממעלית סקי.

כפרים שקטים הם הטובים ביותר.
אם אתם נופשים עם ילדים צעירים, כדאי לכם להימנע מאתרי הנופש העמוסים שבהם נמשך ה"אפרה-סקי" – בילוי במועדונים, מסיבות ופאבים עד השעות הקטנות של הבוקר. הילדים יצטרכו שינה טובה כדי להתמודד עם הדרישות הפיזיות של לימוד סקי וכנראה שגם אתם 😊

ציוד לחופשת סקי – מה זה כולל בעצם?
ציוד הסקי בבסיסו חייב לכלול משקפי סקי, קסדת סקי, נעלי סקי, כפפות סקי ומעיל סקי. כל אלה ישמרו עליכם בעת הגלישה על מנת לחסוך פגיעות או פציעות מיותרות במידה והחלקתם פה ושם 😉

בחרו אתר נופש המציע פעילויות נוספות ידידותיות למשפחות
אם מתישהו תרצו הפסקה מהסקי, וודאו שיש באתר פעילויות נוספות כמו גלישה במזחלות, בריכות שחייה מחוממות, מרכזי ספורט ואפילו מרכזי החלקה על הקרח!

וודאו שבאתר הסקי שלכם יורד שלג בוודאות בתקופת הביקור
בינינו, מה הטעם בחופשת סקי ללא שלג?! אז אחד הדברים החשובים שאתם צריכים לבדוק לפני ההגעה, הוא שאכן יורד שלג או שנערמה כמות נכבדה, על מנת שתוכלו ליהנות מהסקי בצורה הטובה ביותר.

חמים על חופשת סקי שווה?

למגוון חופשות סקי משתלמות במיוחד: לחצו כאן