טיול בכרתים לאתרים מרכזיים

כרתים

כשחושבים על חופשה יוונית, ישר קופצים לראש החשודים המיידיים – רודוס וכרתים. אמנם שני האיים דומים בסוגי החופשה אותה הם מציעים, אבל כרתים זהו האי הגדול ביותר מבין השניים, וגם האי הגדול ביותר בכל יוון, עם כל המשתמע מכך  – הרבה יותר מלונות מפוארים, הרבה יותר חופים תכולים וכמובן, הרבה יותר אטרקציות שוות. האי מחולק ל-4 מחוזות שונים עם עיירות קסומות כמו אלונדה, רתימנו והרקליון. באתר גוליבר תמצאו טיסות לכרתים וכמובן דילים לכרתים במחירים בלעדיים, כך שאם אתם מתכננים חופשה בכרתים, הכנו לכם את המדריך המלא:

האטרקציות העיקריות בכרתים – במחוז הרקליון ומחוז חאניה, חוף באלוס, קניון סאמאריה, ספינלונגה

בקרו באחד מהחופים הקסומים

אחד הדברים היותר כיפיים לעשות כשמגיעים לכרתים, הוא לשבת על החוף ולהשתזף תחת קרני השמש החמימה. חלק מהחופים של כרתים מרוצפים חלוקי נחל, וחלק עם חול רך ומים צלולים בצבע טורקיז. החופים המפורסמים ביותר הם חוף "אלפוניסי" הידוע בחול הלבן והוורוד שלו, וחוף "באלוס" שנראה כמו לגונה מיוחדת. שניהם נמצאים במרחק קצר מעיר הנופש חאניה.

ארמון קנוסוס

קנוסוס הוא האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר בכרתים. המינואים נקראו על שמו של המלך מינוס האגדי, והתפארו במעמד של המעצמה הימית הראשונה בים התיכון. האמונה טוענת שארמון זה היה ארמונו של המלך מינוס. זהו מתחם מגורים מונומנטלי שבמרכזו חצר ענקית, שם נראה כי ערכו "קפיצת שוורים" – פעילות שכללה ריצה לעבר שור, אחיזה בקרניו וקפיצה מעליו. קנוסוס ננטשה בסביבות 1450 לפני הספירה, כשארכיאולוגים אינם בטוחים מדוע – ייתכן שזו הייתה רעידת אדמה קטסטרופלית בעקבות הפיצוץ הוולקני בסנטוריני, או אולי הריסתה של כרתים על ידי פולשים. לא משנה מהי הסיבה, זוהי תזכורת מרהיבה למינואים אשר נעלמו לחלוטין.

אגיוס ניקולאוס

אגיוס ניקולאוס היא עיר קטנה וקסומה בחוף הצפוני של מזרח כרתים, כ-65 קילומטרים מזרחית להרקליון. היא מוקפת חופים יפים ומשקיפה על מפרץ מיראבלו הציורי. למרות שמדובר בעיירה תיירותית, התחושה שם הרבה פחות עמוסה. בקרו באגם "ווליסמני" הציורי עמוס בתי קפה ומסעדות על קו המים, ובנמל הסמוך המשקיף אל הים. תוכלו גם לבקר ב"מערת הדיקטן", עם הנטיפים והזקיפים שבה, או לצאת לכיוון ההרים ולבקר בכפר "קריצה" השוכן על הגבעה, שם אמנים מקומיים מוכרים מוצרי עור, קרמיקה ושטיחים ארוגים ביד.

חאניה

חאניה היא העיר המרכזית במערב כרתים, והייתה בירת האי עד שנת 1971. היא משקיפה על הים ונחשבת למקום יפהפייה לחקור רגלית. שוטטו בין הסמטאות הרומנטיות עם מבנים בצבעי פסטל מהמאה ה-16, בקרו בנמל הדייגים, ואל תוותרו על השוק העירוני שנבנה בשנת 1911, עם תוצרת עונתית טרייה כמו גבינות מקומיות ודבש טהור. לחאניה יש שדה תעופה, ומגיעות לכאן מעבורות סדירות מנמל אתונה – פיראוס.

Samaria Gorge הפארק הלאומי

פארק לאומי מרהיב זה, מלא טבע וצמחייה עשירה, כשבתוכו נמצאת "שמורת הביוספירה" של אונסק"ו. כאן תוכלו ללכת בשביל של 16 ק"מ שעובר בערוץ, ולהתפעל מנופים מרהיבים וטבע קסום אשר יקיף אתכם מכל עבר.

הרקליון

הרקליון היא בירת האי כרתים, וכוללת עיר עתיקה שהיא כמו מבוך מרהיב של רחובות, חנויות ומסעדות. עצים ענקיים מספקים צל בשפע בכיכרות, שם תוכלו להתעכב על קפה או קינוח מסורתי. כאן נמצא נמל התעופה הבינלאומי (חמישה קילומטרים מזרחית לעיר), ונמל מעבורות עם שירות לנמל אתונה – פיראוס, וגם כמה איי יוון אחרים.

רתימנו

באמצע הדרך בין חאניה להרקליון, שוכנת העיר העתיקה והיפה של רתימנו, אשר מורכבת ברובה ממבנים מהתקופה הוונציאנית. כאן ישנם מבנים היסטוריים אשר הפכו למלונות בוטיק קטנים, חנויות המוכרות סחורה מקומית ומסעדות מעולות. שיטוט בסמטאות המפותלות בחיפוש אחר התמונה המושלמת לאינסטגרם, וארוחת צהריים טעימה בנמל הוונציאני העתיק, הם היא דרך מצוינת ליום גדוש חוויות.

המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון

המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון, כולל מיצג ענק של חפצים המתארכים על פני 550 שנים ב-27 אולמות שונים. כאן תוכלו להתבונן בציורי קיר יפים בני 3,500 שנה מקנוסוס, ובאלת הנחש מזוגגת קרמיקה משנת 1600 לפני הספירה. גאוות המקום שייכת למינואים עם ציורי הקיר הקסומים שלהם, המתארים צעירים וצעירות בגוונים של אדום, צהוב וכחול.

חוף Preveli

חוף פרבלי נחשב לאחד החופים המרהיבים בכרתים. הוא נמצא בדרום האי, בפתחו של נהר קטן המכוסה משני הצדדים על ידי צוקים נישאים. עם זאת, כדאי לדעת שההגעה אליו היא די מאתגרת – מאזור החניה תצטרכו לרדת 30 דקות לאורך שביל סלעי. הירידה אמנם סבירה, אבל לעלות חזרה בשמש היוקדת בהחלט קשה יותר, אז כדאי להביא נעליים טובות ולהתכונן בהתאם.

מערת דיקטאון

מערת דיקטאון מגוללת את סיפורו של זאוס – אל השמיים והרעם, שנחשב לאל היווני החשוב ביותר. זוהי מערה מרשימה, עם אגם מוקף נטיפים וזקיפים אדירים. מעבר לאגם בחדר קטן, נמצא האזור שבו על פי האגדה כנראה נולד זאוס.

מלונות מומלצים בכרתים

כשמחפשים לסגור חבילות נופש לכרתים, כדאי לדעת שהמלונות באי הם רבים ומגוונים, ומתאימים לתקציבים שונים. בעיירה "חאניה" נמצאים מלונות בוטיק קסומים המציעים נופים עוצרי נשימה, בריכות גדולות ומתקני ספא כמו Lagon Life Spirit Boutique Hotel, ו- Domes Noruz Chania כך שאם אתם מעוניינים בטיול זוגות לכרתים אלה הם המלונות עבורכם. ב"אלונדה" שוכן מלון Domes of Elounda שמתאים גם לזוגות וגם למשפחות. הוא כולל מספר בריכות גדולות (אחת למבוגרים בלבד), מסעדות גורמה, מועדון ילדים וחדר משחקים לבני נוער, וכמובן מרכז ספא אלגנטי. בחרסוניסוס ממוקם מלון Abaton Island עם חווית אירוח מוקפדת ומתקנים מעולים החל ממרפסות עץ עם נוף פנורמי לים, סוויטות ווילות עם בריכות מחוממות, ומזח המשתרע הרחק אל הים.

מסעדות מומלצות בכרתים

יוון ידועה באוכל הטעים שלה אשר מתבסס על מטבח מקומי עם חומרי גלם טריים. מסעדת Elia נמצאת במליה ומגישה תפריט ים תיכוני עם נופים מרהיבים, בעוד מסעדת Tamam שוכנת במבנה שהיה חמאם טורקי בעיר הונציאנית העתיקה חאניה, ומגישה מנות דגים ובשרים מעולות לצד מנות מסורתיות כמו גירוס, ציזיקי ופאבה. מסעדת  Pelagos Seaside משקיפה אל הים שממול, שם תבחרו מתוך תפריט המתבסס על הסחורה הימית באזור של דגים, פירות ים ועוד..

מזג האוויר באביב בכרתים

אם אתם מתכננים נופש בכרתים בתקופת האביב, תשמחו לדעת שהחודשים אפריל ומאי הם זמן טוב מאוד לביקור באי אם רוצים להימנע מהמוני תיירים ועם זאת ליהנות ממזג אוויר נעים. הטמפרטורה הנעימה מאפשרת טיולים רגליים באזור, וביקורים במגוון חופים ואטרקציות. חודשי הקיץ הם חמים ולחים יותר, בעוד חודשי החורף הם התקופה בה נסגרים רוב בתי המלון כמו גם מקומות הבילוי.


לסיכום –  באתר גוליבר מחכים לכם מגוון דילים שווים לחופשות אביב ופסח לכל המשפחה בכרתים, כמו גם טיול מאורגן לכרתים, ומגוון טיסות וחבילות ליעדי אביב ופסח להזמנה מיידית אונליין.

לדילים שווים בכרתים לחצו כאן >