טיפים להזמנת חופשה: כך תסגרו את החופשה המושלמת בשבילכם

טיפים להזמנת חופשה: כך תסגרו את החופשה המתאימה ביותר בשבילכם

בתקופה האחרונה נראה שעולם התעופה והתיירות התאושש מתקופת הקורונה, אבל ההתאוששות המהירה מדי גרמה לחברות התעופה להתקשות במציאת כוח אדם מתאים על מנת לתפעל את מערך הטיסות, הצרכנים התנפלו על היצע הטיסות המוגבל והכאוס חגג בשדות התעופה הגדולים בעולם.
לצד זה המחירים האמירו לשמיים וכיום קשה מאוד למצוא טיסות או דילים לחו"ל במחיר שפוי וגם אם כבר הצלחתם למצוא טיסה או חבילת נופש לחו"ל, קחו בחשבון שהיא יכולה להתבטל ברגע האחרון.

אז איך בכל זאת נכון לטוס בתקופה הזו? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את החופשה הבאה שלכם בשלום, או לפחות להגדיל את הסיכויים שהיא תהיה כזו.

הזמינו חופשה מאתרים ישראליים

עדיף להזמין מאתר תיירות ישראלי, כמו גוליבר. האתרים הישראליים כפופים ל"חוק להגנת הצרכן". על פי החוק, אם תרצו לבטל את החופשה שלכם תוך 14 יום מביצוע ההזמנה (ונשארו יותר מ 7 ימים לפני הטיסה או ההגעה למלון) תוכלו לעשות זאת תוך תשלום דמי ביטול כחוק. לא משנה אם הזמנתם טיסה בחברה ישראלית או זרה, כל עוד זה נעשה דרך אתר תיירות ישראלי. חברות תעופה זרות או אתרים זרים לא מחויבים לחוק הזה ובמידה ותאלצו לבטל את החופשה שלכם, תעשו את זה על חשבונכם.

איך להזמין חבילת נופש

אם אתם מחפשים דיל לחו"ל – חבילת נופש, כדאי לסגור אותה כחבילה באתר, מאותו הספק, ולא לסגור טיסה בנפרד ומלון בנפרד, וזה מכמה סיבות:

  1. כשסוגרים גם מלון וגם טיסה מאותו הספק, הוא בעצם מחויב לכם לשני המוצרים – כך שאם בוטלה הטיסה, או שיש אובר בוקינג על המלון, אתם תקבלו חלופה הולמות לכל אחד מהם. במידה ולא, תקבלו את כל הכסף שלכם חזרה.
  2. במידה והתקצרה הטיסה, או חלילה התבטלה, האתר ממנו הזמנתם את הטיסה אחראי לעדכן את המלון בקיצור או ביטול החופשה שלכם, וזה ללא כל עלות.
  3. אחד הבונוסים המשמעותיים בסגירת חבילת נופש הוא נושא ההעברות. ביעדי בטן גב בעיקר, תמיד תקבלו במחיר הסופי גם אוטובוס או שאטל שיביא אתכם עד פתח המלון, כך שלא תצטרכו להטרטר באמצע הלילה או לחפש מונית עם מחיר לא סגור מראש.
  4. לקוחות רבים לא יודעים זאת, אבל לעיתים קרובות כשמזמינים מספק אחד גם טיסה וגם מלון כחבילה, המחירים יהיו זולים משמעותית מאשר להזמין טיסה בנפרד ומלון בנפרד!

גלו גמישות – זה ישתלם לכם

אם אתם יכולים לטוס בחודשים שהם לא חודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) ולא החגים הארוכים (פסח, חגי תשרי), תוכלו לחסוך לא מעט כסף. בחודשים העמוסים מחירי הטיסות עולים בצורה משמעותית עקב הביקוש הרב, ובתקופות הרגועות יותר ניתן למצוא מחירים אטרקטיביים ביותר כמעט לכל היעדים. אם אתם בכל זאת מעוניינים לטוס בתקופה הלחוצה יותר, נסו לחפש תאריכים של בין המצרים, סביב יום כיפור ובשבועות של תחילת ספטמבר – לפני ראש השנה. בתאריכים האלה המחירים יחסית זולים, בהשוואה לשיא העונה.

נסו לתכנן את החופשה מראש

כולנו מכירים את העובדה הבלתי נמנעת שלפעמים יש מציאות מדהימות יום לפני הטיסה, וניתן להוזיל את העלויות ברגע האחרון בצורה משמעותית. זה נכון, אבל לא אם יש לכם תאריך ספציפי ויעד ספציפי לטוס אליו. אז אם אתם ספונטניים, לפעמים עדיף לחכות לרגע האחרון. בהנחה ואתם לא, נסו לתכנן את הטיול כולל הזמנה של טיסה ומלון, לפחות 4-6 חודשים מראש. בתקופה הזו המחירים יהיו זולים יותר, וככל שתתקרבו לתאריך של הנופש עצמה עצמו המחירים יעלו. אז אם אתם טסים עם ילדים, משפחה או חברים, כדאי להתארגן מספיק זמן מראש כדי להבטיח מקום ומחיר זול.

אל תפחדו מחברות לואו קוסט

במידה ומצאתם טיסה שמתאימה לכם בדיוק לפי מה שחיפשתם, אבל נרתעים מכך שמדובר בחברת לואו קוסט ולא טיסה סדירה, תחשבו שוב. חברות הלואו קוסט יטיסו אתכם ליעד בדיוק כמו כל חברת תעופה אחרת, למעט כמה התפשרויות לא דרמטיות מדי (בחברות מסויימות לא תקבלו ארוחה, בחברות מסויימות לא תוכלו להשכיב את גב המושב). יכול להיות שתגלו חסכון גדול בעלויות שבהחלט שווה את ההתפשאות. את הכסף תוכלו לבזבז בשופינג 😊

גם אם אתם לא נוחתים בשדה תעופה מרכזי – הכול בסדר!

לפעמים, בעיקר בחבילות נופש, אתם תשימו לב שהנחיתה היא בשדה תעופה קטן, ולא בשדה המרכזי של אותו יעד. אין מה לדאוג במצב כזה. אמנם הנסיעה למלון תהיה לעיתים ארוכה יותר מאשר לנחות בשדה מרכזי יותר, אבל בד"כ הנחיתה בשדוף התעופה המרוחקים יותר מובילים לחסכון לא קטן בעלויות.

אם אתם יכולים לוותר על מזוודה, עשו זאת

אמנם נראה שעכשיו כל "כאוס המזוודות" קצת מתייצב, אבל אם אתם נוסעים לחופשה קצרה עדיף לכם לקחת תיק גב או טרולי למטוס – כך גם תחסכו זמן יקר לפני ואחרי הנחיתה וגם תמנעו מעוגמת נפש במידה והמזוודה שלכם לא תגיע ליעד. בנוסף, רוב חברות התעופה גובות תשלום נוסף על מזוודה בחבילות הנופש.
במידה ואתם לא יכולים להפרד מהמזוודה, מומלץ תמיד לארוז כמה שיותר קל, כדי שתוכלו לנוע בקלות, ללא משקל שיכביד עליכם, ואיך לא – שישאר מקום לשופינג!

אז איך מתכננים חופשה מראש?

הכול מתחיל מבחירת המיקום. חשוב לבחור יעד בהתאם לתקציב, אופי החופשה הרצוי ומספר הנופשים. אם אתם מחפשים חופשה רגועה, אז מומלץ לבחור ביעד עם חופים שקטים ועיירות קטנות. אם מעניין אתכם לחוות דברים חדשים, מומלץ לבחור ביעדים עם גיוון תרבותי רב כגון ניו יורק.
חשוב לוודא שהיעד שבחרתם מתאים לתקציב שלכם, ישנם אתרי אינטרנט רבים כגון Budgetyourtrip שיש בהם מידע על כמה עולה לטייל באזורים שונים בעולם, בהתאם לאופי הטיול שתבחרו.

ערכו רשימה של מקומות ואטרקציות ביעד שבחרתם שאתם רוצים לבקר בהם, תעדפו לפי כמה זמן בערך תרצו לבלות בכל מקום, וסדרו לעצמכם לו"ז מסודר לפי ימים. חשוב לוודא את התקופה המומלצת לביקור בכל אטרקציה או אזור שתרצו לבקר בו, כדי לדעת מראש אם הם מתאימים לתקופה שבה אתם נוסעים. לאחר שצמצמתם את האפשרויות שלכם, בדקו ביקורות באתרים שונים ועיינו בהמלצות של מטיילים אחרים.

כאשר בוחרים מלון, וודאו שיש שפע של פעילויות זמינות במרחק הליכה מחדש המלון שלכם, או שישנן אפשרויות תחבורה ציבורית נוחות, כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן במעבר ממקום למקום.