מדריך יוון למתחילים: 5 האיים היווניים המומלצים ביותר

יוון

יוון היא מדינה עם היסטוריה עשירה, אקלים נעים וחופים יפים. התושבים כאן הם מהאנשים הכי נחמדים שתפגשו, ועם אוכל כל כך טעים ונופים עוצרי נשימה, זה לא מפתיע שעשרות אלפי ישראלים רוכשים טיסות ליוון וגם חבילות נופש ליוון מדי שנה. יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות במדינה ויותר מ-2,000 איים לבחירה, לכן זו יכולה להיות משימה לא פשוטה להחליט איזה אי יווני הכי מתאים לכם. אבל אל דאגה, במיוחד בשביל זה אנחנו כאן בשביל לעשות לכם את החיים קלים 🙂

אז למה לטוס דווקא ליוון?

האוכל היווני – המטבח היווני מפורסם במרכיביו הטריים ובטעמיו הפשוטים אך טעימים. מגירוס וסופלקי ועד הבקלאווה היוונית, בטוח לא תתאכזבו.

ההיסטוריה היוונית – ליוון היסטוריה ארוכה ומרתקת שהולכת אלפי שנים אחורה. תוכלו ללמוד בה המון על התרבות והאנשים על ידי סיור במוזיאונים וגלריות הרבים שבה, או אפילו ביקור באתרים הארכיאולוגים המרתקים.

המזג האוויר הנוח – יוון היא מדינה שידועה במזג האוויר היפה שלה – הקיץ חם ושטוף שמש, אבל גם החורף בה מתון מספיק כדי שעדיין תוכלו לצאת לבלות ללא בעיה.

מהם האיים הפופולריים ביותר ביוון?

כרתים: כרתים הוא אי יווני פופולרי (כנראה הפופולרי ביותר) הממוקם מול החוף הדרומי של יוון היבשתית (וממש דרומית לסנטוריני). באי יש חופים יפים והמון אתרים היסטוריים שכדאי לחקור. תוכלו גם לראות בה שרידים מתרבויות עתיקות ומרתקות מהתקופה המינואית בארמון קנוסוס! בכרתים, מומלץ לבקר באחת הערים המפורסמות שלה: הרקליון או חאניה. בשתי הערים יש שפע של מסעדות, בתי קפה, חנויות ואטרקציות.

כרתים

קורפו: המים הצלולים, הארכיטקטורה המעניינת והצמחייה היפהפייה והאנשים הידידותיים הופכים אותה לגן עדן למטיילים שמחפשים קצת שינוי אווירה. האי הוא בעל היסטוריה עשירה, אוכל ושתייה מעולים, ושפע של חופים יפים, שמזכירים לעתים חופים מהמזרח הרחוק (כן כן, לא הגזמנו).

אם אתם בקטע של היסטוריה, תוכלו לחקור את הכנסיות והטירות הביזנטיות השונות באי. בנוסף, בקורפו יש שפע של מסעדות המגישות מאכלים מהמטבח היווני המסורתי יחד עם מאכלים בינלאומיים כמו פיצה ופסטה, ולכן היא ללא ספק יעד מעולה למשפחות עם ילדים.

קורפו

סנטוריני: סנטוריני הוא אי געשי עם צוקים וחופים דרמטיים שישאירו אתכם חסרי נשימה. יש באי הרבה מקומות לטיולים ולסיורים. האי ידוע בעיקר בזכות הכפרים היפיפיים (חלקם על צוקים) ובניינים צבועים בלבן, אבל באי יש הרבה יותר מזה! תמצאו בו עיירות מקסימות כמו אויה, שבהן תוכלו ליהנות מנופים נהדרים עם שקיעה. לא סתם סנטוריני ידועה כאחד המקומות הרומנטיים ביותר עלי אדמות.

סנטוריני

מיקונוס: האי הקטנטן הזה מול חופי יוון היבשתית ידוע בבתים הלבנים היפיפיים שלו, הכנסיות עם הכיפה הכחולה וכמה מהחופים הטובים ביותר בכל יוון. מה שאומר שמחכות לכם במיקונוס מלא נקודות פוטוגניות בטירוף שרק מחכות לתמונה לאינסטגרם! אם אתם מחפשים טיולים ואווירה צעירה, אז מיקונוס היא ללא ספק הבחירה המושלמת. יש בה המון מועדונים וברים שפועלים עד שעות הלילה הקטנות.

מיקונוס

רודוס: העיר הזו נחשבת לאחד היעדים הפופולריים ביותר באירופה, ולא בכדי. היא ידועה בזכות סצנת חיי הלילה הנהדרת שלה, אז חשוב לא לפספס את היציאה בערב כשאתם מבקרים בה! אם אתם מחפשים משהו יותר רגוע, מומלץ לבקר בכפר לינדוס בו תוכלו להירגע, להשתזף, ליהנות ממסלולי הליכה שונים ואפילו מעט שופינג.

רודוס