מה עושים בבטומי 5 אטרקציות מומלצות

בטומי

כשמתכננים נופש בגיאורגיה, ההתלבטות היא בדר"כ בין טביליסי לבטומי. בניגוד לעיר הבירה, בטומי נחשבת לעיר חוף תיירותית על הים השחור, אשר מושכת אליה לא מעט מבקרים מרחבי העולם וכמובן מישראל. בטומי חייבת את שמה ליוונים העתיקים, אשר עצרו כאן בדרך למושבות שלהם. היא עברה תחת שלטונות רבים החל מהעות'מאנים שהשתלטו עליה במאה ה-15 וה-16, ועד לרוסים שניצחו את הטורקים ב-1878. רק בשנת 1921 הוכרזה בטומי כרפובליקה עצמאית וחזרה להיות תחת שלטון גאורגיה.  באתר גוליבר אפשר למצוא טיסות לבטומי, דילים לבטומי וגם טיול מאורגן לבטומי במחירים שווים במיוחד. אז אם אתם מתכננים חופשה בבטומי, קבלו מאיתנו מדריך ל-5 האטרקציות הכי שוות באזור.

בטומי

איזה סוגי אטרקציות יש בבטומי

רוב התיירים המבקרים בעיר מגיעים בעיר לחופשת בטן גב על שפת הים, אבל ישנן לא מעט סיבות נוספות לביקור, עם מגוון אטרקציות ואזורים מעניינים כמו העיר העתיקה עם מבנים ישנים ומרשימים לצד ארכיטקטורה מודרנית , הפארק הלאומי במרחק נסיעה קצרה, הטיילת השוקקת ואנדרטאות היסטוריות מיוחדות.

הגן הבוטני – (Batumi Botanical Garden)

אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בעיר הוא לבלות כמה שעות בגן הבוטני, שנחשב לגן עדן קטן וקסום מרחק קצר מהמרכז.  גן זה הוא אחד מהמקומות העתיקים, הגדולים והחשובים ביותר למחקר צמחים באזור. ישנם קרוב ל-2,000 מינים שונים מרחבי הגלובוס המתפרשים על פני 9 אזורים, כשכולם מחוברים באמצעות שבילי הליכה ומסלולי טיול בשטח. זהו גם אחד המקומות הטובים ביותר בבטומי לתצפית על הים השחור ועל קו הרקיע של העיר. ישנה רכבת העוברת בין הצמחים, והוא פתוח 7 ימים בשבוע (כולל חגים) מ-9 בבוקר עד 17:30.

Batumi Botanical Garden

מגדל האלפא-בית (Alphabetic Tower)

אחת מהאטרקציות הבולטות והמפורסמות בבטומי היא מגדל האלפא-בית. מדובר במבנה עשוי צינורות פלדה כפולים בגובה 130 מטר, המכילים 33 אותיות של האלפבית הגאורגי. הארכיטקטורה של המגדל מסמלת את הייחודיות של האלפבית הגאורגי, כשכל אות עשויה 4 מטר של לוחות אלומיניום ומעוצבת בצורת תא DNA במרכז הבניין מעלית המובילה עד למעלה, שם בתוך כיפת כסף ישנם מספר חדרים הפזורים על פני קומות שונות. לקומה הראשונה ניתן להגיע באמצעות 2 המעליות הפנורמיות הראשיות והיא נקראת קומת ההעברה. מכאן אפשר לעלות לקומה השנייה שהיא למעשה אולפן טלוויזיה, ובקומה השלישית נמצאים מסעדה ומטבח המעוצבים כמו טבעת מסתובבת. הטבעת עוברת סביב 360 מעלות תוך שעה ובמהלך הארוחה המבקרים יכולים ליהנות מנוף פנורמי של הים השחור, ההרים והעיר. הקומה הרביעית תוכננה כמצפה כוכבים, וממנה אפשר להגיע לקומה החמישית והאחרונה שנועדה לאפשר למבקרים לראות כיצד פועל מנחת המסה המכוון – התקן של 50 טון המותקן במבנים כדי להפחית את הרעידות המכניות. ממש ליד המגדל מחכה לכם פארק השעשועים "מירקל פארק" המומלץ לבילוי מרגש עם הילדים, במידה ואתם מתכננים טיול משפחות לבטומי.

Alphabetic Tower

מפלי וגשר מקחונצטי (Makhuntseti Watterfall)

 מפלי מקחונצטי ממוקמים מרחק קצר מהעיר בכפר מחונטסטי, ונחשבים למפלים הפופולריים ביותר בגיאורגיה. גובהו של המפל הוא 36 מטר, ואפשר ליהנות כאן משחייה בנהר אדג'ריסטסקאלי עם חוף חולי, שייט ורפטינג. במרחק הליכה תמצאו גם את הגשר המפורסם עטור אבנים טבעיות של המלכה תמרה. לאחר סיור באתר אפשר לאכול באחת מהמסעדות המציעות מנות מעולות מהמטבח המקומי או לשבת לפיקניק באזור.

Makhuntseti Watterfall

הטיילת  (Batumi Boulevard)

נופש בבטומי לא יהיה שלם ללא ביקור בטיילת של בטומי – המקום הכי פופולרי בעיר עם רצועה ארוכה המשתרעת על פני 7 קילומטר עם חופים, מסעדות, ברים ובתי קפה. בניית השדרה החלה ב-1881, כשבמהלך השנים התחלפו האדריכלים עד לגלגולה העדכני. אפשר לשוטט כאן רגלית וליהנות ממזרקות, מדשאות, פסלים מיוחדים כמו פסל האוהבים "עלי ונינו" ואפילו גלגל ענק.

Batumi Boulevard

מפלי מירווטי וגשר הברזל (Mirvet)

מפלי מירווטי היפהפיים ממוקמים כ-40 דק' מבטומי, בתוך יער טרופי מיוחד ומרתק ומעניקים חווית טבע עוצר נשימה. כשמגיעים לאזור אפשר לשבת ולהאזין לרעש המים הסוערים, או לשכשך ולהתקרר מהחום. בסמוך נמצא גשר ברזל מרשים.


לסיכום –  באתר גוליבר מחכות לכם מגוון חבילות נופש לבטומי לחופשות אביב ופסח, להזמנה מיידית אונליין.