אוסטריה למשפחות – טיול בחבל זלצבורג עם ילדים

זלצבורגלנד

חבל זלצבורג אוסטריה, נחשב גן עדן למשפחות מטיילות עם ילדים, גדולים או קטנים, וכולל שפע של נקודות ציון, מסעדות ופעילויות המותאמות לכל הגילאים. הקרבה של האטרקציות אחת לשנייה לצד המחירים הנוחים, הופכים את היעד למושלם עבור טיול כוכב למשפחות.
כדי להפוך את הטיול לטיול כוכב אולטימטיבי, כדאי לישון באזור עיירת פלכאו הקרוב לרוב האטרקציות המרכזיות, מה שמאפשר לצאת בבוקר לכיוון מסוים, ליהנות מהאטרקציות של אותו אזור, ולמחרת לנסוע למקום בכיוון אחר בכלל כששניהם באותו מרחק מהמלון.
חשוב להבין שלינה בחבל זלצבורג היא לינה אשר מאופיינת בעיקר במלונות קטנים (שונים לגמרי מהמלונות בצורתם הקלאסית ברחבי העולם), כשמדובר במלונות משפחתיים עם מספר מצומצם של חדרים. הם נמצאים על חוות רחבות ידיים עם מדשאות אינסופיות ונופים מרשימים, כשלהתעורר כל בוקר לנוף שנראה כאילו הוא לקוח מגלויה, הופך את הטיול לחוויה בלתי נשכחת. ארוחת הבוקר עשויה לרוב מחומרי גלם טריים, לפעמים בייצור עצמי של בעלי המקום, מה שבהחלט משדרג את האירוח. אל תהססו לבקש המלצות, לשאול מאנשים שכבר ביקרו באזור ולמצוא את המלון או הדירה המתאימים לכם.
אחרי שמצאתם את מקום הלינה הנכון, חשוב להתחיל ולתכנן את הטיול כמו שצריך, על מנת לא לבזבז זמן יקר ולהתברבר בדרך, ובכך לחוות בצורה הטובה ביותר כל אזור. ההתניידות המומלצת היא כמובן רכב שכור, כשבצורה זו תוכלו לקבל עצמאות מלאה על חוויית הטיול שלכם. מבחינת דברים לעשות ולראות, חבל המדינה עמוס באטרקציות, מסלולי טיול, פארקים וטבע, שבקלות יכולים לבלבל, ובכדי לבקר בכולם ידרשו לכם כמה שבועות טובים. אז אם אתם מגיעים לתקופה של בין שבוע לשבועיים (הזמן המומלץ לטיול משפחתי שכזה), תאלצו להסתפק במספר מסוים של מקומות, ושיגרמו לכם לעזוב את אוסטריה עם טעם של עוד.
קבלו מאיתנו מספר אטרקציות בזלצבורגלנד שיספיקו לכם לטיול של עד שבועיים בחבל זלצבורג עם ילדים ובחבל טירול הסמוך אליו:

זלצבורג

אגם גסאו Gosauseen

טיול לאוסטריה עם ילדים לא יהיה שלם בלי ביקור באגם היפה הזה, לא גדול, עם נופים מרהיבים מכל פינה. מחנים את הרכב ופשוט מתחילים לטייל מסביבו בהליכה נוחה ונעימה של כשעתיים, כולל עצירות להאכלת ברווזים, השתכשכות במים או התפעלות מהנופים שמסביב. בהחלט שווה עצירה

אגם גסאו

Freizeitpark Ruhpolding

במידה ותנחתו במינכן ומשם תמשיכו לכיוון חבל זלצבורג, שווה לעצור בפארק השעשועים הזה. הוא אמנם נראה קטן, אבל מלא באטרקציות ומתקנים לקטנים ולגדולים. ביקור כאן יבטיח לכם כמה שעות של הנאה צרופה, וזוהי דרך נהדרת לחלק את הנסיעה הלא קצרה בין מינכן למלון אותו בחרתם.

פארק השעשועים

מגלשות הרים אבטנאו (Sommerrodelbahn Abtenau)

מגלשות הרים היא חלק מאטרקציות בחבל זלצבורג שחובה לעשות, והשמורה לאותן מדינות הרריות. בחורף מכסה את המדרונות שלג לבן, ובקיץ מגלשות השלג הן האטרקציה הפופולארית המורידה אתכם במורדות ההר במהירות ובאדרנלין גבוה. אחד המקומות המומלצים למזחלות הרים באוסטריה הוא אבטנאו. מסלול של כשני קילומטר דרך נופים מדהימים ובמהירות גבוהה. בהחלט שווה את הנסיעה לשם, וגם את התור (שלפעמים יכול להיות לא קצר בכלל).

מגלשות הרים

תצפית חמש האצבעות (Hoher Dachstein)

אם סגרתם אוסטריה למשפחות, זוהי בהחלט התצפית הכי יפה באוסטריה. עולים ברכבל על לתחנה האחרונה, כשכבר אז נפרש מולכם נוף עוצר נשימה. ממשיכים ללכת 15-20 דקות ואז מבינים שלא ראיתם כלום! התצפית בנויה ממתקן מיוחד הכולל 5 עמדות שונות המדמות אצבעות, ובכל עמדה תוכלו לראות את הנוף מזווית אחרת לגמרי, כולל מסגרת תמונה שתלויה על אחת מהן, בה תוכלו להצטלם כאילו אתם בתוך תמונה (הנוף בהחלט עוזר להמחשה). בדרך לתצפית תוכלו ליהנות גם ממערכת קרח נחמדה וסיור הכולל אורות והפתעות נוספות.

תצפית חמש האצבעות

מצודת הוהנוורפן (Burg Hohenwerfen)

מתי בפעם האחרונה הייתם אבירים או שיחקתם במשחקים של אבירים? במצודת הוהנוורפן בהחלט תוכלו לעשות את זה. דרך חצר אבירים מיוחדת עם שלל פעילויות אבירים ומופע נשרים מרשים, תוכלו לחזור לתקופת ימי הביניים באלגנטיות קסומה.

מצודת הוהנוורפן

ארמון הלברון (Hellbrunn Palace)

צאו לסיור בגנים המטופחים של ארמון הלבורן ותיהנו מהפתעות המים אשר צצות בכל פינה. אם אתם בעניין של להירטב זה בהחלט המקום! אם תרצו גם אתם ליהנות מזה, אל תגלו לילדים… הם ייהנו יותר כשהם לא ידעו למה לצפות 😊

ארמון הלברון

רכבל ואגריני גרפנברג (WAGRAINi's Grafenberg)

כאן תוכלו לעלות בנסיעה קצרה ברכבל אל פסגת ההר, ושם תתחילו מסלול מהמם, מלא באטרקציות לילדים, נופים יפים ושלל פעילויות שיעבירו לכם את הזמן בלי בעיה. כדאי לפנות לכם כחצי יום להר, והילדים כאן יהיו בעננים.

רכבל ואגריני גרפנבר

הר הרוחות (Alpendorf-Bergbahnen)

אטרקציה נוספת בטבע היא הר הרוחות. פסגת הר המחולקת ל 4 עולמות (יסודות הטבע) – בכל עולם ישנן שלל פעילויות חינוכיות המסבירות על אותו יסוד. הילדים יעופו על הפעילויות שעטופות בסיפורי רוחות ושדי וההנאה כאן מובטחת!

הר הרוחות

קארטינג בשלאדמינג – Hegyi gokart

גם כאן בדרך היא באמצעות רכבל ממנו תגיעו אל פסגת ההר, כשהפעם מקבלים קסדה ועולים על תלת אופן נמוך שיוריד אתכם במורד ההר במהירות אותה תבחרו. אחרי תדריך קצר תצאו כל הקבוצה ביחד בירידות התלולות במסלול של כ 7 ק"מ. משם תמשיכו אל קארטינג מיוחד במינו ומהנה ביותר, הנחשב חוויה מומלצת במיוחד לילדים קטנים וגדולים (הילדים הקטנים עולים למכוניות עם אחד ההורים, והגדולים יכולים לרדת על האופניים לבד).

קארטינג

הר קיצנהורן Kitzsteinhorn

אם אתם מחפשים לראות שלג גם בקיץ, כדאי לעלות על ההר הזה. מגיעים אחרי עלייה ארוכה ברכבל לגובה של 3,029 מטר, כשאז מתגלה בפניכם האזור המרהיב מהנקודה הכי גבוה שתוכלו להגיע.

הר קיצנהורן

נקיק זיגמונד ת'ון (Sigmund-Thun-Klamm)

 שביל יפה ומושקע בתוך ערוץ נחל מהמם ומרשים. יש כאן המון מקומות לעצור ולהצטלם בדרך, לצד טבע ומים. בהחלט שווה ביקור.

נקיק זיגמונד ת'ון

גרוסגלוקנר (Grossglockner)

הכביש האלפיני המפורסם – אחת הדרכים היפות בעולם, ובפרט באוסטריה. מדובר בכביש מסודר ומלא בפיתולים, אשר עובר בין נופים וקרחונים מהממים בתוך הר הגרוסגלוקנר (ההר הגבוה ביותר באוסטריה). לאורך הכביש אפשר לעצור בלפחות 10 תחנות, כשאת ההסבר על כל תחנה תקבלו בכניסה לכביש. הכניסה היא בתשלום, ורצוי לבדוק את הראות באותו היום ואם הכביש פתוח.

גרוסגלוקנר

מפלי קרימל (Krimml)

אחת האטרקציות המפורסמות בחבל זלצבורגלנד עם מפלים אדירים הנשפכים בצורה מרשימה. מחנים את הרכב בחניון, תופסים הסעה לראש המפל, ואז מתחילים לרדת למטה ברגל. את המפל רואים מזוויות שונות, בשילוב של המון טבע ומים.

מפלי קרימל

סכר קפרון (Kaprun)

אחת הנקודות המעניינות ביותר כאן, היא הנקודה בה הטכנולוגיה והטבע נפגשים. סכר קפרון, שהוא בעצם שני סכרים ומאגרי מים עצומים, מספקים היום כמות נכבדה של חשמל לתושבי אוסטריה. הדרך אליהם והסיפור מאחורי בנייתם מעניינים מאד.

סכר קפרון

לגולנד (LEGOLAND)

אמנם מדובר בגרמניה ולא באוסטריה, אבל אם תחזרו דרך מינכן, שווה לארגן אצירה של יום אחד לפחות בפארק לגולנד – פארק שעשועים ענק המוקדש כולו למותג לגו. ילדים בכל הגילאים ימצאו מתקנים המתאימים להם, אם אפשרות לשבת שעות בפינת הבנייה המיוחדת של לגולנד ולבנות את מודל החלומות שלכם. פארק מושקע, כייפי ואהוב על ילדים.

לגולנד

כמובן שכל אלו הן רק אטרקציות על קצה המזלג. הנופים שמסביב והמקומות המיוחדים הופכים את חבל זלצבורג לחוויה אמיתית.
רק אחרי הביקור שם תוכלו להסכים איתנו, אז שיהיה טיול נעים 😊