מסלולי הליכה בכרתים לכל המשפחה

כרתים

כרתים הוא האי הגדול ביותר ביוון, אשר מושך אליו מטיילים רבים מרחבי העולם, כולל כמובן ישראלים,  בייחוד בתקופת הקיץ. הוא ידוע בשל החופים המדהימים, העיירות המיוחדות ומלונות הפאר, אבל גם מציע לא מעט מסלולי הליכה פסטורליים בין קניונים, מערות ואגמים. תוכלו לחקור רגלית אתרים ארכיאולוגיים מרתקים המספרים על ההיסטוריה והתרבות העשירה של כרתים. במידה והחלטתם לסגור חופשה לכרתים, תשמחו לדעת שבאתר גוליבר מחכים לכם דילים לכרתים וגם טיסות לכרתים במחירים מיוחדים!

הרקליון

הרקליון היא העיר הגדולה ביותר בכרתים, ומעניקה למבקרים חוויה תוססת ועשירה. כאן תוכלו לבקר בארמון קנוסוס – אתר ארכיאולוגי שהיה מרכז הציוויליזציה המינואית ומאמינים שהיה המבוך המיתולוגי של המלך מינוס, וגם בנמל הונציאני בלב העיר עם מגוון בתי קפה ומסעדות. כדאי לבקר גם במוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון שמציג אוסף מרשים של חפצים מינואים כולל כלי חרס, פסלים וציורי קיר, ובמבצר קולס אשר נבנה במאה ה-16 ומציע נופים מדהימים של הים והעיר.

כרתים - הרקליון

סיור רגלי לאורך חומות העיר ממזרח למערב

חומות העיר של כרתים נמצאות בעיר העתיקה של חאניה, שנחשבת לעיר חוף מהממת עם אתרי עתיקות וצמחייה ירוקה ושופעת. תוכלו לשוטט רגלית בין החומות שמתוארכות לתקופה הוונציאנית, אשר נבנו בכדי להגן על העיר מפני פולשים, ולהתרשם מנופים עוצרי נשימה של העיר כולל הנמל וההרים סביב. ישנם 3 שערי כניסה מהם תוכלו להיכנס ולחקור את הרחובות הצרים והמפותלים, ולבקר בכנסיות, מסגדים ואחוזות, כמו גם חנויות, מסעדות ובתי קפה רבים.

האקווריום של כרתים

האקווריום של כרתים הינו האקווריום הגדול ביותר ביוון, המשמש בית ליותר מ-2,000 יצורים ימיים, שמייצגים למעלה מ-200 מינים שנמצאים בים התיכון. כאן תוכלו להסתובב בין 60 מיכלי ענק, להתרשם מתערוכות מאורגנות לפי נושאים, ותערוכות אינטראקטיביות המאפשרות למבקרים לגעת וללמוד על כוכבי ים, קיפודי ים ויצורים אחרים.

אקווריום כרתים

נסיעה לאלונדה וספינלונגה (אי המצורעים) לטיול רגלי

אלונדה היא עיירת חוף קטנה השוכנת בחוף המזרחי של כרתים, אליה מגיעים בעיקר בגלל הנמל הציורי, החופים הקסומים ומלונות הפאר. לכו רגלית לאורך הנמל והרחובות הצרים של העיר, עמוסים חנויות המוכרות סחורה מקומית ובתי קפה מעולים. מאלונדה אפשר לקחת שיט אל ספינלונגה – "אי המצורעים" שנחשב לביקור חובה באי. הוא היה במקור מבצר שנועד להגן על מפרץ אלונדה מפני התקפות עות'מאניות, ושימש מאוחר יותר כמושבת מצורעים בשנים 1903 עד 1957. במהלך תקופה זו הפך למקום גלות עבור מצורעים מכל רחבי יוון, שנאלצו לחיות בבידוד באי. היופי הטבעי כאן מושלם לטיולים רגליים לאורך החוף והסמטאות הצרות.

אלונדה

סמאריה Samaria Gorge

קניון סמריה הוא אחד הקניונים המרשימים שממוקם במערב כרתים, ונחשב ליעד אהוב על מטיילים חובבי טבע בשל נופים מדהימים של צוקים, מדרונות תלולים ונחלים צלולים.  אורכו של המסלול הוא 16 ק"מ, מה שהופך אותו לערוץ הארוך ביותר באירופה. הערוץ הוא גם ביתם של כמה מינים בסכנת הכחדה, כולל עז הבר של כרתים ונשר הגריפון. הטיול הרגלי נמשך בין 5 ל-8 שעות, תלוי בקצב שלכם, כשלאורך הדרך אזורי מנוחה בטברנות קטנות המציעות משקאות צוננים ומנות מהמטבח היווני המסורתי.  הערוץ פתוח למבקרים ממאי עד אוקטובר, אם כי הזמן הטוב ביותר לבקר בו הוא באביב או בתחילת הקיץ עם טמפרטורות נעימות ופרחים בשיא פריחתם.

Samaria Gorge

מערת הנטיפים דיקטי (Dikti Cave)

מערת הנטיפים דיקטי ממוקמת מרחק של כשעה נסיעה מהרקליון, ונחשבת על פי המיתולוגיה היוונית מקום הולדתו של האל היווני העתיק זאוס. היא ממוקמת על הר דיקטי, רכס ההרים הגבוה ביותר במזרח כרתים, ונגישה דרך שביל מסומן באורך כ-1.5 קילומטרים. ההליכה אורכת כ-30 דקות בערך, עם נוף בלתי נשכח של ההרים והעמקים שמסביב. בתוך המערה תוכלו לחקור סדרה של חדרים ומנהרות מלאות בנטיפים וזקיפים.

Dikti Cave

קניון ארדנה Ardena

קניון ארדנה נחשב מסלול למיטיבי לכת הנמשך כ-3 שעות, ומסתיים בחוף הים המקסים מרמרה. אורכו של הערוץ כ-7 קילומטרים והוא כולל נופים טבעיים קסומים, צוקים לצד צמחייה עבותה ונהר העובר בו. מסלול ההליכה מתחיל בכפר ארדנה ויורד לתוך הערוץ, שם תעברו בין שדות עתיקים, יישובים נטושים ונופים עוצרי נשימה של הנוף סביבכם. בדרך אפשר גם לראות כמה מערות, ביניהן מערת הקיקלופ המפורסמת שקרויה על שם היצורים המיתולוגיים בעלי העין האחת.
השביל יכול להיות מאתגר לעיתים עם ירידות ועליות תלולות, ולוקח בערך 4-5 שעות להשלים אותו. מומלץ לנעול נעלי הליכה יציבות ולהצטייד בהרבה מים וחטיפים קלים.

אגם קורנס (Lake Kournas)

אגם קורנאס, המכונה גם "האגם הנסתר", הינו אגם טבעי מקסים הממוקם באזור אפוקורונס בכרתים. זהו אגם המים המתוקים היחיד באי, מוקף גבעות, מטעי זיתים ונוף כפרי, ומושלם לשחייה, שיט בקיאקים וספורט ימי. שביל ההליכה סביב מאפשר טיול רגלי מהנה, וישנם טברנות ובתי קפה הפזורים סביב בהם אפשר לשבת עם כוס משקה ולהתרווח עם התפאורה הטבעית המקיפה אתכם סביב.

אגם קורנס

לסיכום –  באתר גוליבר מחכות לכם מגוון חבילות נופש לכרתים לחופשות אביב ופסח, להזמנה מיידית אונליין.