מסע קולינרי בוינה – המסעדות הכי טובות משטרודל ועד שניצל

וינה

וינה היא אחד מהיעדים האלה שאתה אוכל קודם עם העיניים – ארכיטקטורה מפוארת ויפהפייה מכל עבר, אי מוזיאונים ענק שאפשר להעביר בו יום שלם, ורחובות ציוריים שפשוט אי אפשר לשבוע מהם. אבל חוץ מלאכול עם העיניים, חשוב לאכול גם באמת 😊 אנחנו יכולים להבטיח לכם שאמנם זו לא עיר שחורטת על דגלה סצנה קולינרית מטורפת כמו רומא או פריז, אבל בוא נגיד שהיא נותנת אחלה פייט. אז אם אתם מעוניינים במסע קולינרי שווה בעיר, תשמחו לדעת שאצלנו באתר גוליבר מחכות לכם טיסות לוינה, דילים לוינה ואפילו טיול מאורגן לוינה!

וינה

וינה כמרכז בתי הקפה האירופית

 תרבות בית קפה וינאי אמיתית אפשר למצוא רק בוינה, עם למעלה מ-1,000 בתי קפה! מדובר על יותר מקפה, אלא למעשה גישה לחיים. בין אם אתם בחברה או בין אם זה רק אתם לבד, תמיד תוכלו למצוא קפה משובח ומאפה או קינוח טעים שיוגשו לכם על שולחן מצופה שיש. בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, בשיא הפופולריות שלהם, הפכו בתי הקפה למוקד לדיון אינטלקטואלי ויצירתיות, עם אמנים והוגים אייקוניים כמו זיגמונד פרויד, ג'יימס ג'ויס ולאון טרוצקי. כאן ההיסטוריה מתעוררת כאן לחיים, כשבאוויר אופף ניחוח של קפה טרי, עוגות, טארטים ושטרודל מפתים. העיתונים מרשרשים, אנשים מדברים ביניהם והתחושה היא שכל השגרה וחיי היום יום עוצרים ברגע שפסעתם בין הדלתות, עדי כדי כך שאונסק"ו הוסיפו את תרבות בתי הקפה הוינאיים לרשימת המורשת התרבותית הבלתי מוחשית שלו בשנת 2011!

ארוחת בוקר וינה

וינה כמרכז בתי הקפה האירופית – בית קפה דמל

עם מיקום על אחת משדרות הקניות היוקרתיות ביותר של וינה, בית קפה זה הוא בגדר חובה אם סגרתם נופש בוינה, כשיש כאן כל סוג של עוגה ומאפה וינאי שאפשר לדמיין, לצד מאכלים מלוחים כמו נקניקיות עם חרדל או שניצל מסורתי. דמל הוקם לראשונה בשנת 1786 שוכן בחצרות של קוהלמרקט, המדרחוב שמוביל הרחק מארמון הופבורג לכיוון קתדרלת גרבן וסטפנסדום. ברגע שתדרכו בחלל, תרגישו כאילו חזרתם אחורה בזמן, עם ממתקים באריזות מסוגננות ועיצוב פנים מרהיב. טיפ מאיתנו – אל תוותרו על השוקו החם ושטרודל התפוחים האלוהי.

שוק נאשמרקט – מה נמצא כאן

שוק הנאשמרקט הוא למעשה שוק אוכל וגורמה ענק באוויר הפתוח, וגם ביתם של לא מעט ברים ומסעדות עם מגוון מטבחים, החל ממקומי מסורתי ועד בינלאומי (ואפילו ישראלי!). הוא נבנה בשנות ה-70 בעיקר כשוק חלב, כשבשנת 1793 השלטונות הכריזו כי כל פרי וירקות שלא הוכנסו לווינה לאורך הדנובה חייבים להיסחר במקום זה, מה שהפך אותו למרכזי וחשוב שעד היום נחשב לגדול והמפורסם ביותר בעיר. השוק מחולק ל-2 אזורים – האחד למסעדות והשני עבור חנויות מזון ודוכנים. כאן תוכלו למצוא סחורה טרייה החל ממלפפונים ופפאיות, זיתים בכל גודל וצורה, עגבניות מכל הסוגים וכמובן גבינות משובחות ובשרים שונים. טיפ מאיתנו – בקרו בשבתות, אז השוק מארח גם שוק פשפשים גדול וחוויתי.

שוק נאשמרקט

אוכל כשר – איפה יש אוכל כשר טוב בוינה?

בין אם סגרתם טיול משפחות לוינה, או טיול זוגות לוינה, אולי תופתעו לדעת שהווינאים שומרים היטב על סימון אוכל כשר בעיר עם תשתית די רצינית. הרשויות דואגות מאוד לסווג מוצרים רבים על מדפי החנויות ברשימת הכשרות, וישנם כאן לא מעט סופרמרקטים כשרים וגם מוצרים כשרים בסופרמרקטים רגילים, הנמצאים תחת בהשגחתו של הרב הראשי אברהם יונה שוורץ, שהוא גם הרב היחיד באוסטריה המוכר על ידי הרבנות הישראלית. מבחינת מסעדות ישנן לא מעט אופציות כשרות כשהמובילות שבהן הן מסעדת Neni הממוקמת בשוק נאשמרקט, ומסעדת Tel Aviv Beach הממוקמת על הנהר עם חול מלאכותי! שתיהן מנוהלות ע"י חיה מולכו, ישראלית לשעבר שמתגוררת עם בעלה הפנטומימאי הבינלאומי סמי מולכו וארבעת בניה בוינה. התפריט כולל פלאפל, סביח, חומוס וכמובן שקשוקה, כך שאם אתם מתגעגעים לבית חובה עליכם להגיע לכאן. מקום נוסף הוא מסעדת ה"מזנון" של השף המפורסם אייל שני, עם הפיתות המפורסמות שלו בשלל מילויים בשריים וצמחוניים.

ארוחות בוקר וינה – מה כוללות?

ארוחת בוקר בוינה היא מאורע רציני עבור המקומיים, בין אם אתם משכימים מוקדם בבוקר או מתעוררים מאוחר יותר לבראנץ, עם מקומות נהדרים לאכול בהם את הארוחה הכי חשובה ביום. ארוחת הבוקר הוינאית הקלאסית כוללת לחמניות, ריבה, ביצה מבושלת, נקניקים וגבינה, שבדרך כלל נהנים מהם עם מלנג' (אספרסו עם חלב מאודה, בתוספת קצף). לצידה תמצאו גם מקומות המגישים טוויסטים עכשוויים כמו Oben Kitchen and Bar ו- Crème de la Crème

ארוחת בוקר וינה

השניצל הוינאי – איך התפתח למושג בפני עצמו?  איפה הכי מומלץ לאכול שניצל?

חופשה בוינה לא תהיה שלמה ללא טעימה של השניצל הוינאי שנחשב לאחת המנות הפופולריות והטעימות ביותר בעיר. אז מה מייחד אותו כל כך? על פי החוק האוסטרי, השניצל המקורי עשוי מבשר עגל, ואין לצרוך אותו בשום צורה אחרת. עם זאת, כמה מסעדות עשו מיקס קטן, והפכו את השניצל הקלאסי לשניצל הנקרא Wiener .התוספות הקלאסיות הן בדר"כ סלט תפוחי אדמה קר או צ'יפס שילוו בכוס בירה קרה. אם אתם רוצים לאכול את השניצל הכי טעים בעיר, כדאי להגיע ל-Figlmüller כאן תמצאו מתכון יחיד שיצרו לפני יותר מ-100 שנה, עם שניצל ענק ופריך שבקלות יכול להאכיל שני אנשים. המקום עמוס כל הזמן ולכן כדאי להזמין מקום מראש. בסמוך לבית האופרה נמצא שניצל מעולה נוסף במסעדת Plachuttas Gasthaus zur Oper  המתוארכת עשרות שנים ואהובה מאוד בקרב המקומיים. עם זאת, כדאי לדעת שהמחירים שם גבוהים מעט מהממוצע.

השניצל הוינאי

בירה בוינה – כמה סוגים יש ומה מומלץ?

באוסטריה ובוינה בפרט, ישנה תרבות בירה גדולה מאוד, כאשר האוסטרי הממוצע צורך יותר מ-100 ליטר (176 ליטרים) בכל שנה! הבירה כאן היא באיכות גבוהה, כשהמבשלים חייבים לעמוד בתקנות מחמירות כמו איסור על שימוש בחומרים משמרים כימיים וחומרי טעם וריח מלאכותיים. ישנן למעלה מ-300 מבשלות בירה באוסטריה, אשר מייצרות יותר מ-1,000 בירות שונות בסך הכל. המותגים הגדולים ביותר הם Ottakringer, Stiegl, Zipfer ו- Gösser אם רוצים לשתות בירה כמו המקומיים, כדאי לבקר ב- Ottakringer שהיא מבשלת הבירה המקומית הגדולה של וינה, הממוקמת ברובע ה-16 של מעמד הפועלים מאז 1837.

בירה בוינה


לסיכום –  באתר גוליבר מחכים לכם מגוון דילים שווים לחופשות אביב ופסח בוינה, חבילות נופש לוינה ומגוון טיסות וחבילות ליעדי אביב ופסח להזמנה מיידית אונליין.

להזמנת דילים שווים במיוחד לוינה, לחצו כאן >