מצעדי גאווה מסביב לעולם

גאווה

לא משנה היכן אתם ממוקמים על פני הקשת, אם יצא לכם להיות במצעד גאווה כלשהו במהלך חופשה או מתכננים לטוס ממש במיוחד, מה שבטוח – מחכה לכם חוויה מיוחדת, צבעונית ובלתי נשכחת! מצעד הגאווה הוא חגיגה מטורפת שלקחה שנים רבות עד גלגולה הנוכחי והכרתה ע"י מדינות שונות וגם בקרב האוכלוסייה הכללית. הסיפור החל ב-1969, בבר הסטונוול שבניו יורק, אשר היה נתון לפשיטות והטרדות משטרתיות אלימות, עד למהומות קשות שסימנו נקודת מפנה ביחס אל הקהילה והובילו לגל אקטיביזם משמעותי. ב-1970 התקיים יום השחרור של רחוב כריסטופר לציון אותן מהומות, ולמעשה היה מצעד הגאווה הראשון בעולם שנועד לקדם את הנראות של הקהילה הלהט"בית וקידום שוויון זכויות. בעידן של היום ישנה הכלה וקבלה של הקהילה, אם כי אנשים רבים עדיין חווים הטרדות על בסיס יום יומי, וישנן לא מעט מדינות עם חוקים או פרקטיקות חברתיות המגבילות או אוסרות אורח חיים גאה. הדרך עוד ארוכה והמאבק עוד נמשך, אבל עד שנגיע לשם אפשר להמשיך לחגוג, ובמיוחד בשביל זה סידרנו לכם את הרשימה האולטימטיבית למצעדי הגאווה הכי שווים בעולם!

מצעד הגאווה

מדריד, ספרד

מצעד הגאווה של מדריד נחשב לאחד מאירועי הגאווה המפורסמים ביותר בעולם ונמשך בדרך כלל כשבוע עם חגיגות, מסיבות ומגוון פעילויות עד למצעד המרכזי. הרחובות מלאים במתנפחים צבעוניים, תלבושות מיוחדות, מוזיקה וריקודים, כשלאורך כל השבוע מתקיימות מגוון פעילויות תרבות, בידור, תערוכות אמנות, הקרנות סרטים, כנסים וסדנאות. מומלץ לעיין באתר לפני תכנון הביקור.

מצעד הגאווה, מדריד

ניו יורק פרייד (ניו יורק, ארצות הברית)

מצעד הגאווה של ניו יורק הוא אחד מאירועי הגאווה האייקוניים ביותר ברחבי העולם, אשר מנציח את מהומות סטונוול וכולל מגוון רחב של אירועים, עצרות, מסיבות, תערוכות אמנות וצעדת הגאווה המפורסמת המושכת מאות אלפי משתתפים וצופים. הוא מתקיים מדי שנה בחודש יוני, במקביל ליום השנה למהומות סטונוול, והחגיגות נמשכות בדרך כלל חודש שלם המכונה חודש הגאווה. המצעד עצמו מתקיים ביום ראשון ועובר בלב מנהטן – מתחיל בשכונת גריניץ' וילג', ממשיך על פני השדרה ה-5, רחוב כריסטופר ומסתיים בפסטיבל באזור ייעודי. מומלץ לעיין באתר הרשמי לפני תכנון הביקור.

מצעד הגאווה, ניו יורק

ברלין, גרמניה

אחד מאירועי הגאווה הגדולים והתוססים בגרמניה ובאירופה, אשר מתקיים מדי שנה בסוף יולי או תחילת אוגוסט' ומדגיש את החשיבות של אקטיביזם פוליטי וחברתי. הוא משמש כפלטפורמה להעלאת המודעות לזכויות הקהילה, שוויון מגדרי ונושאים חברתיים, עם חגיגות שבדרך כלל מתפרשות על פני סופ"ש שלם, וכוללות מגוון רחב של אירועים ופעילויות. המצעד מתחיל ברחוב Kurfürstendamm וממשיך בשביל ייעודי דרך מרכז העיר, עד סיומו בשער ברנדנבורג היפיפיה . במקביל למצעד ישנו גם פסטיבל רחוב תוסס עם במות של מוזיקה חיה, הופעות, די ג'יי מתחלפים, דוכני אוכל, דוכני מידע ואווירת מסיבה שלא נגמרת. מומלץ לעיין באתר הרשמי לפני תכנון הביקור.

מצעד הגאווה, ברלין

אמסטרדם, הולנד

מצעד זה הנקרא גם "מצעד התעלות", ידוע בייחודיות שלו כשהוא למעשה מתרחש על פני סירות ששטות בתעלות העיר. תחילתו הייתה בשנות ה-90 המוקדמות, כאשר החגיגות התקיימו במטרה לקדם את הנראות, השוויון והקבלה של הקהילה, תוך הנצחת המאבק המתמשך לזכויות. האירועים כאן מתרחשים בדרך כלל בסוף יולי או תחילת אוגוסט, ונמשכים כשבוע. גולת הכותרת העיקרית היא מצעד התעלות המפורסם המתקיים ביום שבת, עם תפאורה ייחודית על סירות צבעוניות, תצוגות יצירתיות וראוותניות, הופעות חיות ומסרים של גאווה. בנוסף תיהנו כאן ממגוון מסיבות רחוב, הופעות, אירועי תרבות ומסיבות. מומלץ לעיין באתר הרשמי לפני תכנון הביקור.

מצעד הגאווה, אמסטרדם

לונדון, אנגליה

מצעד הגאווה בלונדון הוא אחד מאירועי הגאווה הגדולים והבולטים בעולם, עם היסטוריה מרתקת החל משנת 1972 כאשר צעדת הגאווה הראשונה התקיימה כאן. המצעד קורה בדרך כלל ביוני או ביולי, עם סדרה של אירועים על פני שבוע, כשההיילייט הוא מצעד הגאווה המתקיים ביום שבת. הוא מתחיל בדר"כ מפורטלנד פלייס ליד כיכר אוקספורד, ומסתיים בווייטהול ליד כיכר טרפלגר, כשהרחובות עמוסים בקהל צבעוני שנהנה מריקודים ומוזיקה מעולה. בנוסף למצעד ישנם אירועי תרבות ובידור שונים במהלך השבוע של הופעות חיות, מסיבות, הקרנות סרטים, תערוכות אמנות, דיוני פאנל ופעילויות חינוכיות. מומלץ לעיין באתר הרשמי לפני תכנון הביקור.

מצעד הגאווה, לונדון

פריז, צרפת

פריז, בירת צרפת, מארחת מדי שנה את אחד מאירועי הגאווה השווים באירופה עם משמעות והיסטוריה עשירה משנת 1977. האירועים כאן נמשכים בדרך כלל לאורך סוף שבוע, וכוללים מסיבות, הופעות חיות ודיוני פאנל, עד למצעד החגיגי שמתחיל בדר"כ בפלאס דה לה קונקורד וממשיך לאורך רחובות מרכזיים כמו ריבולי ושד' סן מישל עד לסיומו בפלאס דה לה רפובליק. פריז כשלעצמה נחשבת לעיר מאד ידידותית לקהילה, עם חקיקה המגנה על זכויותיה כולל הכרה משפטית ביחסים חד מיניים וחוקים נגד אפליה.

מצעד הגאווה, פריז

ברצלונה, ספרד

אירועי הגאווה בברצלונה נחגגים מ-2008 והפכו לאירוע מרכזי בעיר עם משמעות רבה כפלטפורמה לנראות, שוויון וחגיגה. ספרד הוכרה כאחת המדינות הידידותיות ביותר ללהט"ב כולל הכרה משפטית בנישואים חד מיניים, זכויות אימוץ לזוגות חד מיניים וחקיקה מקיפה נגד אפליה. אירועי הגאווה בעיר מתקיימים בדרך כלל בסוף יוני או תחילת יולי על פני מספר ימים עם מגוון פעילויות, מסיבות, אירועי תרבות וכמובן – מצעד הגאווה שנחשב לשיא. בנוסף תוכלו ליהנות מפסטיבל ה"סירקט" השנתי עם מיטב הדי ג'יי הבינלאומיים וגם הופעות חיות, תערוכות אמנות, סדנאות ומופעי דראג שווים. רובע אישמפלה המכונה גם Gaixample נחשב לשכונת הקהילה עם ברים, מועדונים ומסעדות, והופך למרכז הפעילות במהלך שבוע הגאווה. . מומלץ לעיין באתר הרשמי לפני תכנון הביקור.

מצעד הגאווה, ברצלונה

תל אביב, ישראל

תאמינו או לא, אבל גם מצעד הגאווה השנתי במדינתו הקטנטונת, נחשב לאחד הטובים בעולם שמושך אליו עשרות אלפי תיירים מדי שנה. המצעד נחנך בשנת 1998 והפך לאירוע מרכזי בעיר וסמל לנראות, קבלה וחגיגה של הקהילה הלהט"בית בארץ ובמזרח התיכון בפרט! הוא מתקיים בדרך כלל בחודש יוני במקביל לחודש הגאווה הבינלאומי, ומתפרש על מספר ימים של פעילויות, מסיבות, אירועי תרבות וכמובן מצעד מרהיב. מסיבת החוף המסורתית מושכת אליה אלפי אנשים עם הופעות חיות של מיטב אמנים מקומיים (לעיתים גם בינלאומיים) לצד די ג'יי מובילים.

מצעד הגאווה, תל אביב

לסיכום, באתר גוליבר תוכלו למצוא טיסות ודילים למצעדי הגאווה הכי שווים באירופה !