11 אטרקציות חינמיות באיסטנבול

אטרקציות חינמיות באיסטנבול

איסטנבול היא כבר מזמן אחד היעדים האהובים והפופולריים על המטייל הישראלי מסיבות רבות, אבל אחת המובילות שבהן היא העובדה שמדובר בעיר מלאת היסטוריה ותרבות עשירה, כזו שמשלבת בין עתיק למודרני וכל מה שביניהם. לא חסרים אתרים מדהימים לראות ולחוות בה, אבל אם אתם לוקחים טיסה לאיסטנבול במטרה לטייל עם תקציב מוגבל ומחפשים כמה דברים זולים לעשות, הכנו לכם כמה מהאטרקציות התיירותיות החינמיות המועדפות עלינו באיסטנבול!

סיורי הליכה חינם

אם רק הגעתם לראשונה לעיר ואתם רוצים להכיר אותה בצורה הכי טובה שיש, הירשמו לסיור רגלי חינם! תוכלו ללמוד על ההיסטוריה המרתקת של העיר בכל הנוגע לארכיטקטורה שלה, לתרבות, האוכל המעולה ועוד… תקבלו גם תובנה כיצד המקומיים חיים את חייהם כאן ועל המנהגים הרבים שלהם אשר מאפיינים אותם.

איה סופיה

כנסייה זו מהתקופה הביזנטית הוסבה למסגד על ידי מוחמד השני כשכבש את איסטנבול ב-1453, אך היא הפכה למוזיאון לאחר שעברה חילון בתקופת שלטונו של מוסטפא כמאל אטאטורק ב-1935. איה סופיה היא יצירה בעלת אדריכלות מעולה שנבנתה במקור ככנסייה בהוראת הקיסר הביזנטי יוסטיניאנוס הראשון במאה ה-6.

המתמטיקאי והאדריכל אנתמיוס מטראלס ואיזידורוס ממילטוס הוזמנו במיוחד על ידי הקיסר לבנות את יצירת המופת הזו. בהיותו גם סמל הכוח פעמים רבות, הוא היה עד להרבה אירועים היסטוריים בתקופות הביזנטית והעות'מאנית. ניתן לבקר בין 9:00 בבוקר ועד 17:30 כל יום למעט ימי שישי ושבת.

איה סופיה איסטנבול

המסגד הכול – מסגד סולטן אחמט
ידוע גם כ"מסגד סולטן אחמט" מכיוון שהוא נבנה על ידי הסולטן אחמט הראשון בין 1609 ל-1616, וזהו אולי אחד המסגדים היפים באיסטנבול. המסגד נבנה במכוון אל מול הכנסייה, ובסגנון הדומה לה, על מנת להראות כי הבנייה האיסלמית יכולה להתעלות על הבנייה הנוצרית. כיום משמש המסגד כמקום תפילה פעיל, והוא סגור לכניסת מבקרים בשעות התפילה.

שם המסגד המסגד נודע בשם "המסגד הכחול" בשל האריחים הכחולים מהעיר איזניק המצפים את קירותיו הפנימיים (אף שהצבע דהה במהלך השנים). על בניית המסגד היה אמון האדריכל, סדפקאר מהמט אגה, שהיה אדריכל החצר המלכותית, וקיבל הוראה מהסולטאן לא לחסוך בהוצאות ולבנות את המבנה האיסלמי היפה בעולם. צורת המסגד רבועה וגודלה 64 על 72 מטרים. כיפת המסגד נתמכת על ידי ארבעה עמודים גדולים וכל על חצאי קשתות. קירות המסגד מצופים בלמעלה מ-20,000 אריחים מצוירים ביד, אשר יוצרו באיזניק. המסגד מואר על ידי 200 חלונות צבועים (ויטראז') וכן מנורות שמן. זוהי תחנת חובה  אם זהו הביקור הראשון שלכם בעיר.

המסגד הכחול איסטנבול

הבאזר הגדול
נקרא גם הבזאר המקורה, שנחשב לשוק הכי מפורסם באיסטנבול, וגם קיבל את תואר אחד השווקים המפורסמים בעולם! בשוק המקורה הזה תוכלו לבלות יום שלם כשתוכלו למצוא בו לא פחות מ-3,000 חנויות ובכל יום מבקרים בו כמעט חצי מיליון איש! יש פה מבחר מטורף של הכל מהכל – עתיקות, תכשיטים, בגדים, מזכרות, אוכל, מסעדות, תבלינים, שטיחים ועוד. טיפ מאיתנו – אם תחברו לאחד המקומיים, או תטיילו עם מדריך, תוכלו להגיע לדוכנים ולחנויות האותנטיים במיוחד.

הבאזר הגדול איסטנבול

ההיפודרום בכיכר סולטנאחמט
בלב העיר, ממש מול מסגד הסולטן אחמד (הידוע גם בשם המסגד הכחול), תוכלו ליהנות לטייל בחינם בין כמה מהאנדרטאות העתיקות ביותר של העיר. ההיפודרום של קונסטנטינופול נמצא בכיכר סולטנאחמט. עמוד הנחשים המרהיב כולל 2 אובליסקים הגדולים בקצוות שלו :  האובליסק של תאודוסיוס והאובליסק של קונסטנטין פורפירוגניטוס.

ההיפודרום איסטנבול

פארק Gulhane
בעוד ארמון טופקאפי דורש כניסה כדי להיכנס ולהתפעל מהפאר שלו, גנים המטופחים ומרהיבים שנמצאים בסמוך לארמון "טופקאפי" בהם תוכלו לשבת ולקחת אתנחתא מיום עמוס חוויות.

Gulhane, שפירושו "בית ורדים" בפרסית, כולל שבילים רחבים שמתפתלים מתחת לעצי ורדים וגני פרחים. אפשר לעשות פיקניק מקסים עם נופים מדהימים של העיר ועל חוף מרמרה.

גשר גלטה
גשר גלטה משתרע על פני קרן הזהב ומחבר בין אזור קאראקוי (Galata העתיקה) של איסטנבול לבין רובע אמינונו של העיר, והוא ממוקם בין הצד האירופאי לאסייתי של העיר. הוא בדרך כלל מלא דייגים מקומיים לצד סוחרים ורוכלים שמוכרים חטיפים ותכשיטים. זהו מקום נהדר לצפות במעבורות לאורך נתיב המים, בנקודות ציון מפורסמות של איסטנבול לאורך החוף, ולצפות בשקיעה המרהיבה.

גשר גלטה איסטנבול

המוזיאון לאומנות מודרנית
ממוקם על גדת הנהר עם אוספי אמנות מודרנית ועכשווית טורקית ובינלאומית, וגם קולנוע. מדי יום חמישי הכניסה היא בחינם כך שתוכלו לבלות לפחות חצי יום ולהתבונן באמנות יפהפייה מבלי לשלם.

מגדל גלטה
אחת האטרקציות התיירותיות המובילות בעיר הוא מגדל גלטה אשר נבנה במאה ה-6 בהוראת הקיסר הביזנטי יוסטיניאנוס. עם זאת, הוא נבנה מחדש על ידי ג'נואים במאה ה-14. הוא ממוקם באמצע העיר, ותוכלו למצוא באזור בתי קפה ומסעדות רבות.

מגדל גלטה איסטנבול

שוק Kadikoy
שיטוט בשוק זה שמהווה רצועה תוססת של בעיקר חנויות באוויר הפתוח ליד נמל המעבורת, מספק הזדמנויות צילום נהדרות, עם תצוגות צבעוניות ומסודרות בקפידה של זיתים, תוצרת, פירות יבשים ואגוזים, דגים, גבינות, חמוצים. ועוד.

מוזיאון פרה Pera
תערוכות ארעיות של אמנות עכשווית שנאספו היטב ואוסף משובח של ציורים מזרחיים של אמנים אירופאים ועות'מאנים הם המושכים במוזיאון פרה, המציע כניסה חופשית בכל יום שישי בין 18:00 ל-22:00.

איסטנבול מחכה לכם!
חבילות נופש משתלמות לאיסטנבול: לחצו כאן
טיסות לאיסטנבול במחירים מעולים: לחצו כאן