11 אטרקציות חינמיות באתונה שישדרגו לכם את הטיול

אתונה היא אחת הערים הפופולריות ביוון, ובניגוד לאיי ה"בטן גב" הסמוכים, היא משלבת ניחוח אירופאי לצד היסטוריה עשירה החל מארכיטקטורה מדהימה, מוזיאונים רבים, טברנות וחיי לילה תוססים וכמובן אוכל מעולה. אם אתם מגיעים לעיר ומעוניינים לחוות אותה עם תקציב לא גבוה מדי, הכנו לכם מגוון אופציות כיפיות עבור בילוי ללא עלות:

צפו בנוף הנשקף ממרומי גבעת הליקאביטוס
גבעת זו נמצאת בגובה של כ-277 מטר מעל פני הים הלב העיר, ועל כך גם הנקודה הגבוהה ביותר בעיר, וניתן להבחין בה כמעט מכל מקום. פסגת הגבעה מכונה גם "גבעת הזאבים", ונחשבת לנקודת התצפית המרשימה ביותר על העיר. היא משקיפה על כל העיר, רכסי ההרים המקיפים את העיר ובפיראוס. טיפ מאיתנו – הגיעו בשעת שקיעה להנות מחוויה קסומה בה השמש מאירה את האתרים המפורסמים בעיר כמו האקרופוליס, גבעת פילופאפוס, האגורה ועוד.. במקום נמצאים גם מסעדה ובית קפה.

מה לעשות באתונה

הגן הלאומי של אתונה
הגן הלאומי של אתונה תוכנן ב-1836 על ידי האדריכל הגרמני פרידריך פון גרטנר, ובתחילה היה רעיון של המלכה עמליה, שמלכה באותה תקופה. עד 1974 הוא נקרא גן מלכותי. השטח שהוא מכסה, משתרע משדרת אמאליאס עד Irodou Attikou, היכן שהיה ממוקם בעבר הארמון המלכותי ומשדרת Vasilissis Sofias ועד Zappion. המבקרים בגן יכולים לראות מגוון מעניין של צמחים ועצים, כמה שרידים עתיקים, פסלים של משוררים ופוליטיקאים מפורסמים, שעון שמש, בריכות עם ברווזים ודגים, גן חיות קטן וכמה פרגולות ופינות רומנטיות מבודדות. האתונאים אוהבים לטייל בגן השקט והצונן, הפתוח מהזריחה ועד השקיעה, ילדים יכולים לשחק במגרש המשחקים המעוצב במיוחד עם נדנדות ונדורים, או לבקר בספריית הילדים והמבוגרים יכולים ליהנות מקפה או מארוחת צהריים קלה בבית הקפה הסמוך."

שוק הפשפשים מונסטיראקי
ביקור בשוק הפשפשים מונאסטיראקי באתונה הוא חובה. שוק הפשפשים ממוקם על פני שטח גדול מכיכר מונאסטיראקי ותחנת המטרו עד קצה רחוב ארמו, כשהוא פתוח כל יום, אבל בימי ראשון מעניין עוד יותר לבקר בו, מכיוון שעוד יותר דוכנים פתוחים ויותר סחורה נמכרת. בין המוצרים אותם תוכלו לרכוש ישנם בגדים, ספרים ישנים, בולים, מטבעות, רהיטים, מזכרות, חפצי נוי ועוד. המחירים יכולים להשתנות ותמיד אפשר להתמקח.

סיור הליכה חינם באתונה
אופציה זו מקנה לכם סיור מרתק של 2.5 שעות המגוללת את ההיסטוריה בת ה-2,500 שנה של אתונה בסיור הליכה חינם. אם אתם טיפוסים של לילה, ישנו גם סיורי לילי ברחובות העיר ומעניין לא פחות!

מדריך לאתונה

צפו בחילופי המשמר הנשיאותי מדי שעה מחוץ לפרלמנט בכיכר סינטגמה
מרבית התיירים הפוקדים את העיר אינם מחמיצים את טקס חילופי המשמרות הקצר והמסקרן, שכולל צעידה של חיילי משמר הלבושים מדים מסורתיים, הנפת דגלים ונשק. הוא קורה ברחבת קבר החייל האלמוני, למרגלות הפרלמנט היווני. בכל יום ראשון בשעה 11:00 מתקיים הטקס המרכזי, המורחב והססגוני בליווי מצעד תזמורתי הכולל 120 חיילים, הוא אורך כ 20 דקות שבמהלכן נסגר הרחוב לתנועה.

אטרקציות באתונה

הזמינו סיור חינם (באנגלית) במרכז התרבות של Stavros Niarchos Foundation
עיינו באוספים שנמצאים בספרייה הלאומית של יוון, הצטרפו למפגש חיצוני חינם של יוגה, טאי צ'י, פילאטיס או אירובי, או תהנו מאחד הקונצרטים החינמיים, הקרנות הסרטים החיצוניים והתערוכות המתארחות במרכז.

תחוו את הרוח האולימפית במתחם הספורט האולימפי העתידני במרוסי
המתחם שתוכנן על ידי סנטיאגו קלטרווה לאולימפיאדת אתונה 2004, מהווה מקום לאינספור תמונות אינסטגרמיות מרהיבות, וגם מקום לטייל, לרוץ או לרכב בחינם ברחבי המתחם המקיף את האצטדיון.

כניסה חינם מדי יום חמישי למוזיאון באנקי
התפעלו מאמנות יוונית לאורך הדורות בכל יום חמישי ללא עלות! מוזיאון בנקי נחשב לאחד המוזיאונים הפופולריים ביותר בעיר, כשהתצוגות במוזיאון סוקרות את התפתחות האמנות היוונית לאורך השנים וההיסטוריה. בין השאר מוצגים שם תכשיטים, חפצי אומנות עתיקים, ותערוכת תלבושות היסטורית מרהיבה, עם תלבושות ססגוניות מכל רחבי יוון. 

מוזיאון ההיסטוריה של אוניברסיטת אתונה
המוזיאון לתולדות אוניברסיטת אתונה נוסד בשנת 1987 ומטרותיו העיקריות הן איסוף, שימור, לימוד והצגת המזכרות ההיסטוריות של האוניברסיטה וארגון אירועי תרבות. המוזיאון ממחיש הרבה יותר מההיסטוריה של האוניברסיטה, ומהווה מדריך חשוב להיסטוריה היוונית המודרנית. התערוכה הקבועה כוללת פריטים המוצגים בצורה נושאית ונוגעים לבתי הספר לרפואה, משפטים, פילוסופיה ותיאולוגיה. מגוון האוספים הופך את הביקור לחוויה ייחודית, המכסה מדע, אמנות והיסטוריה. בחללי קומת הקרקע מתקיימים גם הרצאות, כנסים, אירועי מוזיקה ותיאטרון, תערוכות, ימי עיון. במיוחד בחודשי האביב והקיץ מרחבי החצר אידיאליים לאירועי תרבות, המועצמים על ידי הסביבה. היצירה הקלאסית הנצחית של אפלטוס "ההתנצלות של סוקרטס", מאת אליניקו תיאטרו, מבוצעת מדי יום, באנגלית, במופע יחיד של זוכה פרס האמי יאניס סימונידס, בבימויו של לוקאס סקיפיטריס.

טיילו לאורך Dionysiou Areopagitou
הטיילת המרוצפת עוברת לצד האקרופוליס, ומוקפת אנדרטאות ואתרים ארכיאולוגיים, כך שתרגישו שאתם פוסעים אחורה בזמן לאתונה העתיקה.

צפו בשקיעה מגבעת Pnyx
זוהי הגבעה הצפונית לגבעת פילופאפוס והיתה בסיס הדמוקרטיה באתונה החל משנת 508 לפנה"ס, כשהתאפסו פה אזרחי העיר והמדינה כעשרה פעמים בשנה על מנת להקשיב לנואמים ולהכריע בהצבעתם סוגיות פוליטיות. על הפודיום עמדו ענקים כפריקלס ודמוסתנס שנאמו מול קהל שישב בחצי עיגול בתחילה על הסלעים ומאוחר יותר על ספסלי עץ .הגבעה ננטשה בסוף המאה הרביעית לפנה"ס לטובת תיאטרון דיוניסוס.