שווקי הכריסמס השווים ביותר באירופה – אל תשכחו מתנות!

שווקי כריסמס שווים באירופה

הו הו הו כריסמס… אותו חג שגורם לנו להסתכל בקנאה אל שכנינו האירופאים, ולזמזם את השיר ההוא של מאריה קארי שמתנגן בכל מקום אפשרי. עצים מוארים וחגיגיים, מתנות לכל המשפחה וכמובן שווקים מהממים הפזורים ברחבי העיירות הציוריות, מהווים מסורת ותיקה המושכת מיליוני תיירים שרוצים להרגיש חלק מאגדה קסומה. טיסה זריזה לאירופה היא מה שמפריד מכם ומתחמים מרשימים ומקושטים, כוס יין חם מתובל, נקניקיה עסיסית או פרצעל רך ובחלקם אפילו גלגל ענק עם נוף פנורמי על מתחמי החלקה לבנים. אז הנה במיוחד לכבודכם, אספנו המלצות על השווקים השווים ביותר שמתרחשים השנה:

שוק חג המולד בפראג 2.12-6.1
בעיר הציורית הזו מחכים לכם לא אחד, אלא שני שווקים קסומים! האחד בכיכר ואצלב, והשני במרחק 5 דק' הליכה בכיכר העיר העתיקה. אפשר למצוא בהם עץ אשוח ענקי כמובן, דוכנים שונים של צעצועי עץ, מריונטות מסורתיות, יינות חמים וכמובן מתוקים שווים. בכל יום בשעה 17:30 כולם מתאספים לאטרקציה העיקרית של הדלקת העץ, וישנה גם פינת ליטוף לילדים עם כבשים, עז ואפילו חמור!

כריסמס בפראג

שוק חג המולד בבודפשט 17.11-31.12
בכיכר וֶרֶשְמָארְטִי הפופולרית, מתקיים מתחילת נובמבר השוק הוותיק והיפה ביותר עם מבחר גדול של דוכנים המציעים מתנות מסורתיות, מאפים טריים, זירת החלקה על הקרח וכמובן אוכל הונגרי מסורתי כמו הלאנגוש המושחת וקיורטוש מתוק על גחלים במגוון מילויים. תוכלו גם ליהנות ממוזיקת פולקלור, בלוז וסול, ומופעי בובות בסופי השבוע לאורחים הקטנטנים.

כריסמס בבודפשט

שוק חג המולד בוינה 11.11-26.12
בבירת אוסטריה המדהימה מחכים לכם מעל ל-10 שווקים שונים הפתוחים מאמצע נובמבר. המרכזי שבהם נמצא בכיכר העירייה עם עצי אשוח מרהיבים מעוטרים תאורת חג, וכ-150 דוכנים שונים בהם תיהנו משתייה חמה, נקניקיות ומאפים, סדנאות יצירה לילדים כולל קישוט עוגיות, מזכרות ועבודות יד מסורתיות לצד מסלולי החלקה על הקרח.

כריסמס בוינה

שוק חג המולד בלונדון 17.11-1.1
לונדון מארחת בכל שנה החל מאמצע נובמבר את ה-Winter Wonderland שבהייד פארק. המתחם הקסום מושך אליו אלפי מבקרים, גם מקומיים וגם מרחבי העולם, והוא פועל כשישה שבועות עם מעל 100 מתקנים של רכבות הרים, גלגל ענק, החלקה על הקרח ומופעים מוזיקליים. ישנם גם דוכני עבודות יד, פעילויות לילדים וכמובן שתייה ואוכל מסורתיים. עבור הכניסה תאלצו לשלם סכום ולרכוש כרטיסים אונליין מראש. מלבד הפארק פזורים ברחבי העיר מתחמים שונים כגון טקס אורות חג המולד שברחוב ריג'ינט היוקרתי, עץ האשוח בכיכר טרפלגר וזירת ההחלקה על הקרח בבית סומרסט.

שוק חג המולד בפריז 16.11-27.12
עד השנים האחרונות שדרות השאנז אליזה המפורסמות היוו בית לשוק חג המולד המסורתי. אבל השנה גני טווילרי הקסומים והאהובים, משמשים כתפאורה לשוק עם עצי אשוח מקושטים בתאורה מרהיבה ומגוון דוכנים. הוא נפתח בדר"כ באמצע נובמבר עד תחילת ינואר ותוכלו למצוא בו יין חם עם תבלינים, קרפים מתוקים ומאפים חמים, נקניקיות עסיסיות, פונדו גבינות וקינוחים מיוחדים לצד עבודות יד מסורתיות. ישנו גם מתחם החלקה על הקרח וגלגל ענק שמעניק לעולים עליו נוף עוצר נשימה על השוק והעיר. בנוסף מתקיימים שווקים נוספים וצנועים יותר ברחבי העיר אבל עדיין כדאיים לביקור כמו הוטל דה ויל, מונמארטר וכיכר ויויאני הסמוכה לכנסיית הנוטרדאם.

שוק החג המולד בבריסל 24.11-31.12
בעיר הבירה שוכן שוק חג המולד הגדול ביותר בבלגיה, המשתרע על פני 2 ק"מ ומהווה בית למעל 250 דוכנים עם סחורה מרחבי העולם. תיהנו בו כמובן מהשוקולד הבלגי המצוין, כוס שוקו חם, ועץ אשוח בגובה 22 מטר שקיבלה במתנה בריסל מריגה. בכל ערב ישנו מופע אור-קולי בכיכר הגדולה לצד הופעות מוזיקה מסורתיות.

שוק חג המולד בורשה 24.11-5.1
שוק חג המולד של ורשה הוא אחד המפתיעים של העונה. בסוף נובמבר, לצד חומות העיר העתיקה, מתחילים לצוץ דוכנים צבעוניים המבשרים את פתיחת עונת החורף הקסומה. הוא מתרחש ליד כיכר הטירה ובמרכזו עץ מנצנץ באלפי אורות, שנחשב לאחד היפים ביבשת. שירי חג מולד מסורתיים וריח עוגיות חמות מושכים את המקומיים וכמובן התיירים, וכאן תוכלו למצוא תכשיטים בעבודת יד, סוודרים, כובעים וצעיפים וכמובן מטעמים מהמטבח המקומי, לצד כוס שוקו מהביל או יין חם.

שוק חג המולד בברלין .27.11-26.12
ה"ווינטרוולט" (עולם החורף) שמתקיים בפוטסדאמר פלאץ, נחשב לאחת אטרקציות החורף הפופולריות בעיר. בניגוד לשווקי חג המולד המסורתיים, המתחם משמש גם בית למגוון פעילויות חורף ספורטיביות, כשגולת הכותרת היא מגלשת החורף בגובה 12 מטר ובאורך 70 מטר. מסלול המזחלות משקיף על שער ברנדנבורג, ועם אורות הדיסקו הצבעוניים שלו הוא מהווה אטרקציה אהובה על הילדים. גם בצד הקולינרי לא תתאכזבו עם שקדים קלויים, יין חם, קרפים ועוד..מי שמעדיף אווירה יותר מסורתית יוכל ללכת לאורך רחוב Alte Potsdamer וליהנות מדוכני אומנות רבים, חטיפים טעימים ומתנות בעבודת יד.

כריסמס בברלין

שוק חג המולד בברצלונה 24.11-23.12
בעיר הספרדית האהובה מתקיימים לא מעט שווקי חג מולד מהממים. הפופולרי שבהם הוא "לה פירה דה סנטה לוסיה" שהינו שוק חג המולד העתיק ביותר בברצלונה המתועד מתחילת המאה ה-18! הוא ממוקם ברחבה מול קתדרלת ברצלונה, עם דוכנים רבים שמוכרים קישוטים מסורתיים וגם פריטים בעבודת יד כמו תכשיטים וחפצי נוי. שוק נוסף הוא "פירה דה נדאל דה לה" בפארק שליד הסגרדה פמיליה, הנחשב קטן יותר אבל מעניק תחושה חמימה ואינטימית. שם תוכלו ללגום כוס סנגריה חמה ולנשנש ערמונים צלויים וחמימים.

קופצים לכריסמס מפנק באירופה!

לדילים שווים לכריסמס לחצו כאן